نمایندگان به جای ارائه طرح برای کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس، سفرهایشان به لندن را متوقف کنند

به گزارش رکنا، «قاسم میرزایی نیکو»، عضو فراکسیون امید و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، درباره طرح دوفوریتی ۱۰۰ نماینده مجلس برای کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس یا طرح خروج از NPT گفت: این طرح‌ها برای بررسی باید در کمیسیون‌های مربوطه، روی آن‌ها بحث و گفتگو صورت بگیرد و عمدتا باید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آن را بررسی کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس مرجع تصمیم‌گیری در سیاست خارجی را مقام معظم رهبری و حاکمیت دانست و بیان کرد: به نظر من این طرح‌ها بیشتر پوپولیستی است و سر و صدای کسانی است که به دنبال فضایی بودند که صحبت‌هایی را مطرح کنند تا رای بگیرند. به نظر من دیپلماسی کشور و مجموعه حرکاتی که وزارت خارجه می‌کند، ورای اینکه دست دولت باشد به دست مجموعه نظام است.

او افزود: مثلا طرح می‌دهند سفیر انگلیس را اخراج کنید؛ به جای آن سفرهایی که آقایان برای دوا، درمان و درس به لندن می‌روند را متوقف کنند. این سمت قضیه را درست کنند.

به گزارش برنا، میرزایی نیکو به نتیجه رسیدن چنین طرح‌هایی را بعید دانست و اظهار کرد: راه قانونی این است که این طرح‌ها به کمیسیون برود و در صحن بررسی شود. اگر دو فوریتی باشد زودتر مطرح می‌شود اما در کل بعید می‌دانم طرح‌های تهیه شده توسط عده‌ای که ۹۰ نفرشان متهم به همین مسائل هستند به سرانجامی برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟