آغاز شمارش معکوس برای ارسال ماهواره ظفر به فضا / موشک ماهواره بر سیمرغ مستقر شد+ عکس

به گزارش رکنا، به نقل از العالم، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (چهارشنبه) با انتشار عکس و توییتی نوشت: این هم از سیمرغ ایرانی که در سایت مستقر شد.

محمدجواد آذری جهرمی

وی در خصوص مشخصات ماهواره بر سیمرغ خاطرنشان کرد، بیش از ۸۰تن وزن دارد، ظفر را تا ۵۳۰ کیلومتری زمین خواهد برد. از لحظه شروع تا پایان عملیات، ۸دقیقه طول می کشد، ۸دقیقه‌ نفسگیری که امیدوارم در پایانش به مدد حضرت زهرا(س) بتوانیم تصاویر ارسالی ظفر را دریافت کنیم. امیرحاتمی وهمکاران، خدا قوت.

تصویر منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد که موشک ماهواره بر سیمرغ در پایگاه فضایی حضرت امام خمینی(ره) در سمنان نصب و آماده پرتاب برای ارسال ماهواره ظفر تا ۵۳۰ کیلومتری زمین است.

وی در پاسخ به سوالی در باره هزینه ساخت ماهواره ظفر نیز خاطرنشان کرد، هزینه ساخت دو ماهواره ظفر۱و۲ کمتر از دو میلیون یورو شده، عمر متوسط آن ۲/۵ ساله و ارزش تصاویر ارسالی آن بیش از 10 میلیون یورو است. یعنی اگر تصاویر را بخواهیم بخریم و به ما بدهند و تحریم را بهانه نیاورند، باید اینقدر پرداخت کنیم.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه دوم بهمن ماه در حاشیه جلسه هیأت وزیران به خبرنگاران گفته بود ماهواره ظفر قبل از ۲۲ بهمن پرتاب و اطلاعات آن شفاف اعلام خواهد شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرده بود که ممکن است پرتاب ماهواره ظفر موفقیت آمیز نباشد اما از این ماهواره دو نسخه وجود دارد که در صورت عدم موفقیت آمیز بودن پرتاب سریعا ماهواره دوم جایگزین می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟