به گزارش رکنا، شبکه تلویزیونی دولتی اس آر اف سوئیس اعلام کرد در نشست آینده مجمع جهانی اقتصاد در داووس وضعیت ایجاد کانال تجاری بشردوستانه بین ایران و سوئیس مورد بحث قرار می‌گیرد.

تلوزیون دولتی سوئیس گزارش داد این کشور حافظ منافع ایران در آمریکاست و در آخرین تنش‌های بین تهران و واشنگتن حامل پیام‌هایی از سوی ایران و آمریکا برای طرفین بود.

چندی قبل و بعد از ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست ارتش تروریست آمریکا وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد سفیر این کشور در تهران پیام‌هایی را از آمریکا به ایران منتقل کرده است.

این شبکه تلویزیونی اعلام کرد نقش سوئیس در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله اقام دارویی از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست اقتصادی است. سوئیس با وجود تحریم‌های آمریکا، در بیش از یک سال و نیم گذشته در زمینه پرداخت مالی به شرکت‌ها و بانک‌های این کشور برای خرید و ارسال کالا‌های ضروری به ایران فعالیت می‌کند.

شبکه سوئیسی کمک‌های بشردوستانه به ایران شتا نام دارد و دبیرخانه وزارت امور اقتصادی سوئیس نیز بررسی وضعیت کانال تجاری بین ایران و سوئیس در نشست‌های سطح بالای دوجانبه بین سران کشور‌های شرکت کننده در داووس را تایید کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟