طرح کاهش اختیارات جنگی رئیس‌جمهور آمریکا تصویب شد

به گزارش رکنا، چاک شومر رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که باور دارد اکثریت اعضای سنا (۵۱ سناتور) به قطعنامه [کاهش]اختیارات جنگی که هدف آن ممانعت از اقدام نظامی بیشتر از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور است، رأی موافق خواهند داد.

وی در یک نشست هفتگی خبری اظهار داشت: «ما باور داریم که این [قطعنامه]۵۱ رأی موافق و لازم برای تصویب را بدست می‌آورد و بنابراین، طبق زمان بندی پیش می‌رویم».

گفتنی است که این قطعنامه در صورت تصویب در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا، برای اجرایی شدن به امضای ترامپ نیازی ندارد؛ هرچند که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان آمریکا همچنان بر سر الزام آور بودن آن اختلاف نظر دارند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه طرح کاهش اختیارات جنگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را با رعایت وابستگی‌های حزبی و با ۲۲۴ رأی موافق در برابر ۱۹۴ رأی مخالف به تصویب رساند.

با وجود آنکه هم حزبیان ترامپ- جمهوریخواهان- ۵۳ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار خود دارند، اما دست کم دوتن از سناتور‌های جمهوریخواه- رند پال و مایک لی- حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟