ابراهیم فیاض: قوه قضائیه برای ترامپ حکم قصاص صادر کند

به گزارش رکنا، ابراهیم فیاض در گفتگو با نامه نیوز درباره نوع مواجهه ایران با ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: برخی در گذشته مدعی بودند که آمریکا از عقلانیت برخوردار است و قبل از حمله به یک منطقه، تصمیم خودش را اعلام می کند اما این رویکرد عوض شد و دولت آمریکا از زمان بوش اقدام پیش دستانه را در دستورکار خود قرار داد که این رویکردی کاملا فاشیستی محسوب می شود، بر همین اساس معتقدم امروز ترامپ یک فاشیست بزرگ است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی تمام اقتدار آمریکا از بین رفت، افزود: کنگره آمریکا اعلام کرد در جریان تصمیم ترامپ قرار نداشته است بنابراین یک حلقه کوچک در کاخ سفید تصمیم به ترور سردار قاسم سلیمانی گرفت که کاملا ناقض توافق این کشور با دولت بغداد بود.

این کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی توضیح داد: توافق واشنگتن با بغداد این بود که به نیروهای نظامی عراقی آموزش دهد و با تروریسم مبارزه کند اما حالا خود آمریکایی ها با اقدام تروریستی یک فرمانده ارشد نظامی ایران و یک فرمانده ارشد نظامی عراقی را به شهادت رساندند بنابراین دولت واشنگتن امروز یک مجموعه تروریستی محسوب می شود.

وی با اشاره به تنش اقتصادی دولت آمریکا با دولت چین، افزود: هم اکنون یک ناامنی اقتصادی در آمریکا به وجود آمده است بنابراین کوچکترین تحرک نظامی در دنیا موجب فروپاشی اقتصاد جهانی می شود که بیشترین تأثیر را بر آمریکا خواهد داشت. البته آمریکا حالت جنگی ندارد و ایران هم نمی خواهد جنگ شود. معتقدم وضعیت جنگ مرز به مرز امروز برقرار نیست و نقاط مستعد تنش و درگیری در منطقه پراکنده هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تردد قانونی سردار سلیمانی به عراق اظهار کرد: مجلس عراق مصوب کرد که نظامیان آمریکایی از این کشور خارج شوند اما سئوال اینجاست که نظامیان آمریکایی می توانند سالم به کشورشان برگردند؟ موقعی که قرار شد انگلیس از افغانستان خارج شود نیروهای نظامی این کشور در وسط راه همه کشته شدند و نتوانستند راحت افغانستان را ترک کنند.

وی ادامه داد: به نظرم از این به بعد کاری که ایران به طور هوشمندانه، تاکتیکی و راهبردی انجام می دهد ناامن سازی جدی اوضاع برای نیروهای نظامی آمریکا در منطقه است تا به طور نرم خاورمیانه را از دست آمریکا خلاص کند. البته امروز خیلی از ملت های منطقه از آمریکایی ها نفرت دارند بنابراین نظامیان آمریکایی به همین راحتی نمی توانند از منطقه بروند.

وی افزود: اگر کسی هنوز فکر می کند با مذاکره می شود بین ایران و آمریکا تنش زدایی کرد، باید بداند که با فاشیسم امکان مذاکره وجود ندارد. مگر هیتلر قابل مذاکره بود؟ کار تا جایی پیش رفت که خود آلمان ها به این نتیجه رسیدند باید هیتلر را ترور کنند. هیتلر آلمان را به خاک سیاه رساند. الان هم آمریکایی ها اگر می خواهند به سرنوشت آلمان نازی دچار نشوند باید ترامپ را هرچه سریعتر برکنار کنند.

فیاض با بیان اینکه قوه قضائیه باید برای ترامپ حکم قصاص صادر کند چون به دستور او یک شهروند ایرانی بیگناه مورد حمله واقع شد و به شهادت رسید، ادامه داد: برای صدور این حکم نیاز به محاکمه هم نیست چون قاعده «الاقرار العقلاء علی أنفسهم جائز» جاری است. وقتی حکم قصاص از باب محاربه صادر می شود وظیفه هر مسلمانی است که آن را اجرا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟