رئیس‌جمهوری مکزیک خطاب به ایران و آمریکا: به جنگ «نه» بگویید

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، ‌ وی گفت که می خواهد شاهد آن باشد که درگیری بین ایران و آمریکا، به طور مسالمت آمیز و ازطریق مذاکره برطرف شود.

رئیس جمهوری مکزیک همچنین از طرف های درگیر خواست به جنگ نه بگویند.۹۱۰۹

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

دولت مکزیک همچنین پس از حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی و رای پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور، خویشتنداری همه طرف‌های درگیر در منطقه خاورمیانه ‌را خواستار شد.

وزارت امور خارجه مکزیک در توئیتی اعلام کرد در راستای اصول سیاست خارجی مکزیک، این کشور از گفت‌وگو و مذاکره برای حل‌وفصل مناقشات بین‌المللی حمایت می‌کند.

پارلمان عراق روز یکشنبه ( ۱۵ دی) با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رای داد. پارلمان مزبور همچنین خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی ازسوی نیروهای خارجی شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟