کرواسی و رومانی نیروهای خود از عراق را خارج کردند

به گزارش روز چهارشنبه(۱۸ دی) تارنمای بالکان نیوز، رومانی و کرواسی به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بعد از به شهادت رساندن فرمانده شهید سپاه قدس ایران از سوی آمریکا، به سایر کشورهای اروپایی در عقب‌نشینی نیروهای نظامی از عراق پیوسته‌اند.

کلاوس یوهانیس رئیس جمهوری رومانی در این زمینه گفت: بخشی از نیروهای نظامی ما در عراق جابجا شده‌اند.

وزارت دفاع رومانی نیز پیشتر از "تعلیق موقت" "ماموریت آموزش نیروهای عراقی خبر داده بود.

براساس بیانیه وزارت دفاع رومانی، ۱۴ پرسنل نظامی رومانیایی که در عراق در حال انجام مأموریت بودند قرار شد به طور موقت به پایگاه دیگری از ائتلاف ناتو منتقل شوند.

وزارت دفاع کرواسی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تصمیم ائتلاف ناتو برای جابجایی مأموریت خود از عراق به کویت، نیروهای نظامی ارتش کرواسی از بغداد به کویت منتقل شده‌اند.

براساس این بیانیه، ۱۴ نیروی نظامی کرواسی به کویت منتقل شدند و هفت عضو یک گروه دیگر این کشور که ماموریتشان در عراق به پایان رسیده است به کرواسی باز می‌گردند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟