ربیعی: اگر سلیمانی نبود تروریسم به اروپا و آمریکا می‌رسید

به گزارش رکنا، به نقل از هیئت دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت پس از پایان جلسه هیأت دولت امروز (چهارشنبه 18 دی) در جمع خبرنگاران، گفت: هیچ مفسری در خارج از کشور پیش‌بینی چنین استقبالی از پیکر مطهر شهدا را نمی‌کردند.

وی گفت: حضور همه ما برای تشییع پیکر همه شهیدان مطهر، مقابله با تروریسم بین‌الملل و اولین سیلی محکمی بود که به گوش ترامپ و اطرافیانش خورد. ضمن اینکه اولین سیلی محکم به گوش تحلیلگرانی بود که شرایط ایران را در حال فروپاشی ارزیابی می‌کردند.

وی تصریح کرد:‌قطعا این اتفاق در جهان بی‌نظیر بوده است، چرا که کشورهای متعددی به سوگ نشستند.

ربیعی گفت: معتقدم که اگر این پیکر مطهر به شمال آفریقا و بخش‌های یاز آسیا حرکت می‌کرد قطعا شاهد شور حضور مردم و سپاس جهان اسلامو حتی افرادی از جهان غیراسلام که آزادیخواه هستند، بودیم.

سخنگوی دولت افزود: ایران تجربه چنین جمعیت استقبال کننده از پیکر نبوده است و موجب شد که پیکر مطهر شهدا در چند شهر ایران با حضور میلیونی تشییع شود و این اتفاق هم تجربه شده و مردم پیکر مطهر شهدا را با احترام مشایعت کردند.

**ترامپ چهره منفوری بین مردم ایران و جهان اسلام است

وی تصریح کرد: امروز ترامپ چهره منفوری بین مردم ایران، جهان اسلام و در بین روشنفکران و آزادیخواهان اروپایی و آمریکایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهدا فرصتی تاریخی برای جمهوری اسلامی خلق کرد و همین خون پاک این شهیدان فرصتی نو برای ایران پدید آورد.

ربیعی افزود: همگان دیدند که پایه‌های مشروعیت مدنی نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه استوار است و این مشروعیت مجدداً به رخ جهانیان کشیده شد.

سخنگوی دولت گفت: ترامپ و پامپئو (رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور) احمقانه می‌گفتند که مردم با نظام ایران نیستند، ولی فکر می‌کنم با چنین تحلیل و تخیلی، آمریکایی‌ها جسارت این ترور را پیدا کردند.

وی افزود: بدون تردید این ترور ثابت کرد که داعش و تروریسم بخشی از بازی‌های آمریکایی‌ها برای چپاول در منطقه بوده است و آنها آنگونه که ادعا می‌کردند، برای مقابله با داعش در منطقه حضور نداشتند.

وی افزود: قطعا سردار سلیمانی مهمترین نظامی در جهان بود که بیشترین تأثیر را در داعش‌زدایی از منطقه آسیا و شمال آفریقا داشت.

**اگر سلیمانی نبود تروریسم به اروپا و آمریکا می‌رسید

وی گفت: اگر سلیمانی و همراهان آن شهید بزرگوار نبودند، قطعا امروز تروریسم منافع اروپا و حتی آمریکا را تهدید می‌کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها فراموش کردند که چگونه در برابر القاعده ضعیف در آن دوران ناتوان بودند؛ عقب راندن داعش فلسفه حضور آمریکا و چپاول را با سؤالی بزرگ روبه‌رو کرده بود.

ربیعی گفت: ما امروز از همه صلح‌طلبان در دنیا می‌خواهیم که با صدای بلند علیه تروریسم ترامپی و جنگ‌طلبی ترامپی فریاد بزنند و سخن بگویند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ترامپ در جهانی ناامن به دنبال منافع شخصی خود است.

وی گفت: روز گذشته شاهد بودیم که پامپئو وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه انگلیس تلاش زیادی کردند تکذیب کنند که سردار سلیمانی برای پیام صلح به عراق رفته بود و هیچ سندی را ارائه نمی‌کردند؛ حداقل سخنان نخست‌وزیر عراق و کشوری که پیام داده امروز شاهد این مدعا هستند.

ربیعی افزود: ما موظف هستیم که پاسداشت خون شهید قاسم سلیمانی و همراهان او را داشته باشیم؛ حفظ انسجام در داخل منجر به افزایش قدرت ملی ما خواهد شد.

وی گفت: انتقام و انسجام با هم و در کنار هم ما را موفق‌تر به جلو خواهد برد.

وی افزود: از طرف دولت از همه مردم و در همه جای ایران و از همه آنهایی که در گوشه گوشه جهان به سوگ نشستند سپاسگزاریم و حضور آنها را ارج می‌نهیم.

سخنگوی دولت گفت:‌ خوشبختانه صبحگاهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ موعد را تحقق بخشید.

وی افزود:‌از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای این عملیات دقیق سپاسگزاریم؛ با قدرت تمام بدون امکان واکنش پدافندی، مرکز توطئه و کانون تروریزم دولتی آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم؛ این پاسخ داده شده حق مشروع ما بود؛ اگر واکنشی نشان دهند متقابلاً و شدیدتر اقدام خواهیم کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟