ترور تکمیل کننده تحریم

رهبر معظم انقلاب در تبیین دلایل حمله تروریستی امریکایی‌ها به پایگاه‌های بسیج مردمی «حشدالشعبی» عراق به درستی فرمودند که آنها انتقام داعش را از بسیج مردمی عراق گرفتند. امریکایی‌ها که به اعتراف صریح هیلاری کلینتون در جریان رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا مبدع داعش بوده‌اند، حالا به سراغ ترور کسانی رفته اند که مهم‌ترین نقش را در مبارزه با این گروه تروریستی داشتند و در حقیقت در خط مقدم جبهه علیه تروریست‌ها بودند.

حالا امریکایی‌ها جنایت خود را توسعه داده و سردار رشید قاسم سلیمانی و سرباز ولایت را هدف ترور کور خود قرار داده‌اند. بدون تردید واهمه اصلی آنها از نقش‌آفرینی ایران در منطقه و تأثیرگذاری بی بدیل شهید سلیمانی بر تحولات گفتمانی منطقه است و اینکه همه هزینه‌های امریکایی‌ها از عراق گرفته تا افغانستان، آورده مورد نظر آنها را همراه نداشته و در حقیقت دستاورد آنها از این همه هزینه یک نفرت پایان ناپذیر ملت‌ها از سیاست‌های مخرب امریکایی‌هاست.

آنچه در نقطه مقابلش جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت قرار گرفته که حالا با امتحان‌های متعددی که پس داده‌اند محبوب قلب‌های مردمی شده‌اند. دونالد ترامپ اوج تروریست بودن خود را به رخ کشیده و نشان داده همه تبلیغات و ادعاهای واهی آنها برای مبارزه با تروریسم چیزی نیست جز پیشبرد سیاست‌های خصمانه کاخ سفید به قیمت خونریزی و آوارگی و تخریب زیرساخت‌های کشورهای مسلمان در منطقه. ترامپ شاید تصور کرده که با ترور فرمانده عزیز سپاه قدس، جریان مقاومت را از کار خواهد انداخت و نقطه پایانی خواهد گذاشت بر گفتمان ضد امریکایی در منطقه. غافل از اینکه حالا ملت‌ها با عیان شدن صحنه واقعی منطقه و جهان بیدارتر شده و دیگر فریب ادعاهای مبدعان و حامیان تروریست‌ها و بدخواهان کشورهای اسلامی را نخواهند خورد.

مضاف بر اینکه رهبر معظم انقلاب هم هنوز پیکر فرمانده رشید اسلام و این فرزند محبوب ایرانی‌ها به میهن بازنگشته، جانشین آن شهید عزیز را انتخاب کرده‌اند و این پیام را به تروریست‌های امریکایی داده‌اند که مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکایی‌ها و بدخواهان کشورها و ملت‌های اسلامی نقطه پایانی ندارد. سردار سلیمانی اگر چه نقش غیر قابل انکاری در رشد و تنومندسازی درخت مقاومت داشتند اما مسیری را هموار کرده‌اند که طی طریق در آن منحصر و محدود به افراد نیست.

در میانه این اقدامات تروریستی یکبار دیگر ثابت شد که دونالد ترامپ و همکاران او در دولت امریکا نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران و نهضت مقاومت که با کل مردم ایران هم خصومت دارد. بر اساس نظرسنجی‌های متعدد سردار سلیمانی چهره‌ای بود که اعتماد و دوستی ایرانیان با هر گرایش فکری و سیاسی را جلب کرده بود. مرد بی ادعایی که رسالت و وظیفه خود را تأمین منافع ملی و دفاع از مقاومت به دور از دعواهای سیاسی و جناحی تشخیص داده بود و در مسیر سربازی ولایت و توانمندسازی ایران اسلامی سر از پا نمی‌شناخت.

بی دلیل نیست که همه جناح‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و اعتدالی و... او را می ستودند و حالا همه در غم فراق او عزادار شده‌اند. امریکا با ترور حاج قاسم سلیمانی نه تنها حمایت خود از تروریست‌ها را اعلام کرد که عملاً دست به ترور زد و نشان داد که دشمنی او محدود به نظام نیست و اساساً در نظر آنها نظام و ملت تفاوتی ندارند. ترور تکمیل کننده تحریم شد و کارنامه سیاه مستأجران کاخ سفید را تیره‌تر کرد.

روح ملکوتی امام راحل عظیم الشأن شاد که فرمودند: شهادت هنر مردان خداست و امروز حاج قاسم سلیمانی هنرمندانه و عاشقانه در آغوش همرزمان شهیدش و سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) آرام گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟