ظریف: قانون شکنی های آمریکا برجام را به خطر انداخته است

به گزارش رکنا، ظریف در این توئیت که سه شنبه شب (به وقت محلی) منتشر کرد آورده است در آخرین سفر من در این دهه، بین ایران، روسیه و چین، این اتفاق نظر وجود دارد که

در نتیجه اقدامات ایالات متحده، چندجانبه‌گرایی با خطر جدی مواجه است.

وی افزود: سه کشور ایران، چین و روسیه همچنین معتقد هستند «تنها راهی که سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا می‌توانند برجام را حفظ کنند این است که موضع‌گیری ظاهری را متوقف و اجرای تعهدات خود را آغاز کنند».

وزیر خارجه ایران صبح امروز سه شنبه در آخرین روز سال ۲۰۱۹ میلادی به منظور دیدار و گفت و گو با همتای چینی خود به پکن سفر کرد، ظریف و «وانگ یی» وزیران خارجه ایران و چین ظهر امروز سه شنبه در پکن با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری ها تاکید کردند ظریف در این دیدار با اشاره به برقراری روابط استراتژیک میان تهران - ‌پکن گفت: ارتقا روابط دوکشور به سطح راهبردی، بیانگر اشتیاق تهران و پکن برای افزایش تعاملات و روابط است.

وی با اظهار خرسندی از حضور در چین گفت: اینکه در آخرین روز سال ۲۰۱۹ با شما و ‌روز گدشته نیز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار داشتم مایه خوشبختی است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به چهارمین سفر خود به چین در سال ۲۰۱۹ گفت: این سفرها نشان دهنده آن است که رهبران دو کشور دیدگاه راهبردی نسبت به روابط با چین دارند.

«وانگ یی» وزیر خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با اشاره به قدمت روابط دو کشور بر توسعه و تقویت این روابط تاکید کرد و گفت دو کشور در شرایط کنونی نیاز دارند ضمن حفظ ارتباطات در مورد مسایل مختلف با یکدیگر تبادل نظر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟