بررسی‌ها نشان داد یک دستگاه حقیقت را کتمان می‌کند

به گزارش رکنا، اسماعیل نجار در نشستی با خبرنگاران درباره منشاء بوی نامطبوع استان تهران اظهار کرد: بحث آلایندگی‌ها بر عهده سازمان محیط زیست است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه درباره بوی نامطبوع تهران بسیار کار کردیم تا منشاء آن مشخص شود، افزود: بررسی‌ها نشان داد یک دستگاه حقیقت را کتمان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان نظرات خود را درباره بوی نامطبوع تهران بیان کردند، گفت: نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد و گفته شده بوی نامطبوع از مرغداری‌ها و ... بود، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

نجار با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد بارش‌هایی در اهواز بودیم که میزان این بارش ها به ۸۸ میلی متر در ۲ ساعت رسیده بود؛ این در حالی است که میزان بارش در اهواز در طول سال زراعی ۱۵۰ میلی متر است.

به گزارش خبرنگاران جوان، وی افزود: در شهر‌ اهواز روان آب نداریم و شهر در یک حالت مسطح قرار دارد و فاضلاب‌ها به صورت پمپاژ جمع آوری می‌شوند، به همین دلیل آب در شهر جمع شده بود.

نجار ادامه داد: در شهر کارون نیز آبگرفتگی در جایی بود که قبلا هور بوده و به دلیل شیب، آب در آنجا جمع شده بود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی شهرهای سیل زده خوزستان نیازمند اعتبار کلانی هستیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دستور دادند ۴ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی شهر‌ها اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: وزارت نیرو و معاون اول رئیس جمهور نیز به رئیس جمهور پیشنهاد دادند که ۱۰۰ میلیون یورو برداشت شود.

نجار با بیان اینکه وظیفه سازمان مدیریت بحران گفت: سازمان حفظ نباتات کشور متولی اصلی برخورد با هجوم ملخ‌ها است و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها ردیف بودجه برای حفاظت از جنگل‌ها دارد و تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت دفاع برای کمک به سازمان جنگل ها امضا و قرار شد وزارت دفاع نیز در حریق‌ها کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به راه اندازی ۱۷ پایگاه و استفاده از دو هواپیمای آبپاش وسعت حریق در مراتع و جنگل‌ها کاهش پیدا کرد، بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها برای پرداخت بدهی به وزارت دفاع داده شد و در حریق‌ها می‌توانند از بالگرد‌های وزارت دفاع استفاده کنند.

نجار ادامه داد: قریب به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی داریم؛ قرار بود دولت سالانه ۲۰۰ هزار خانه روستایی را با وام کم بهره نوسازی کنند. تاکنون دو میلیون خانه روستایی با حمایت دولت و بنیاد مسکن نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی که در سیل و زلزله تخریب شده توسط خود مردم نوسازی شد، اظهار کرد: حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی نوسازی نشده و نامه ای را در این رابطه به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم تا دولت ۵۰۰ هزار خانه روستایی را در سال نوسازی کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در آذربایجان شرقی و شهرستان‌های سراب و میانه ۳ هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی لازم دارند. با توجه به سرما افرادی که تمایل دارند می توانند ده میلیون تومان بابت رهن خانه بگیرند.

نجار ادامه داد: ۱۰۶ روستا بر اثر زلزله و... آسیب دیده بود. به آن‌ها اعلام کردیم که یا پول را بگیرند و یا برایشان اتاقک پیش ساخته بیاوریم.

وی اضافه کرد: ۲۳۹۶ خانواده نیز کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند و به ۵۰ خانوار نیز خیرین کانکس داده اند. در مجموع ۲۷۰۰ کاکنس، اتاقک و وام بلاعوض دریافت کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟