برای «نرگس محمدی» درخواست عفو صورت گیرد

به گزارش رکنا، «محمد کاظمی»، نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند قضایی صحت و سقم «ضرب و شتم نرگس محمدی» گفت: هیچ رئیس زندانی حق چنین اقدامی را ندارد، با شناختی که از رئیسی دارم اگر خبر صحت داشته باشد حتما او به صورت ویژه دستور رسیدگی به این موضوع را می ‌دهد تا با متخلف برخورد شود.

او ادامه داد: اگر ضرب و شتم نرگس محمدی موجب دیه شود حتما بایستی دادگاه حکم بدهد. حفظ حرمت زندانی با هر اتهام و جرمی برای همه متصدیان در زندان ضروری است. حضرت امام در جمله ای می فرمایند اگر کسی که محکوم به اعدام است را به سمت و سوی چوبه دار می برید، حق ندارید به او توهین کنید، بیانات حضرت امام برای الگو است.

بنا به گزارش برنا، نایب رئیس کمیسیون قضایی گفت: خبر اتفاقی که برای محمدی در زندان افتاده، انعکاس بدی برای سازمان زندان‌ها داشته و مستلزم این است که از طریق دستگاه قضایی اطلاع‌رسانی به موقع شود و به موضوع محمدی رسیدگی قضایی و نتیجه هم به مردم، اعلام شود.

نماینده مردم ملایر در پاسخ به این سوال که به نظرشما «نباید برای محمدی پس از گذراندن مدتی از حبس درخواست عفو شود» گفت: با توجه به اینکه او دارای فرزند بوده و مقداری بیمار است، رافت اسلامی ایجاب می کند بعد از چند سال که از محکومیت او می گذرد، با درخواست عفو او موافقت و از زندان مرخص شود. دستگاه قضایی همیشه نسبت به بانوان در رسیدگی های قضایی و تعیین مجازات، عفو و اغماض عطوفت داشته و همیشه بانوان اولویت داشتند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که طرح انتزاع سازمان زندان از قوه قضائیه به بیان کرد: کمیته‌ای دراین خصوص برای رسیدگی به موضوع تشکیل شده است، معتقدم با توجه به اینکه نظارت‌هایی بر نحوه اداره زندان ضروری است، همیشه باید نمایندگانی از سه قوه بازرسی های پیایی از زندان‌ها داشته باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟