مسکو: حق ایران در پاسخ به قانون‌شکنی آمریکا محفوظ است

به گزارش رکنا، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، پنج‌شنبه شب در نشست شورای امنیت پیرامون برجام گفت: گزارش سازمان دبیرکل سازمان ملل شورای امنیت حاکی از آن است که واشنگتن قطعنامه شماره ۲۲۳۱ در حمایت از برجام را نقض کرده است.

به نوشته روسیا الیوم، نبنزیا تاکید کرد: واشنگتن نه تنها قطعنامه های شورای امنیت را نقض می‌کند، بلکه دیگر کشورها را هم در صورت پایبندی به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ تهدید می نماید!

وی افزود: نمی توان درک کرد که چطور ممکن است آمریکا با زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های سازمان ملل، درپی تحکیم امنیت و صلح بین المللی باشد؟!

وی سپس به تحریم های یکجانبه آمریکا اشاره کرد و آن را موجب افزایش بحران ها در جهان دانست.

نماینده روسیه ادامه داد: نمی توانیم از ایران بخواهیم که قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کند، در حالی که آمریکا آن را زیر پا می گذارد.

وی افزود: بر اساس بند ۳۶ برجام، حق مشروع ایران آن است که در خصوص پاسخ دادن به نقض منشور سازمان ملل و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی واشنگتن، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

نبنزیا در پایان ضمن تاکید بر پایبندی روسیه به قطعنامه شورای امنیت درباره برجام، افزود: تلاش‌های خود را برای آغاز گفتگو با هدف رسیدن به راه حل های میانه و تضمین منافع طرفین ادامه خواهیم داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟