پزشکیان: ترامپ برای ایران یک موهبت است

به گزارش رکنا، مسعود پزشکیان در سیزدهمین دوره جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان، گفت: در وهله اول تفکر و تصمیم دولتمردان است که موجب پیشرفت جامعه می‌شود. ما مدعی شیعه امام علی(ع) هستیم اما متاسفانه در سیاست کشور با ایشان بیگانه هستیم.

وی افزود: ایشان تجار را ستون پایداری لشکریان و قضات می‌دانستند. یعنی خراج تجار است که اجازه می‌دهد لشکریان امنیت را فراهم کنند. همان است که موجب می‌شود قضات یا سیاست‌گذاران قوانین را وضع کنند.

پزشکیان در ادامه گفت: بدون خراج پردازان امکان ندارد که جامعه پایداری‌اش را حفظ کند. به‌گمانی ترامپ برای ایران یک موهبت است. رویکرد تحریمی او باعث شد ما به تولید داخل توجه کنیم و اهمیت آن را درک کنیم. ما نفت و گاز داشتیم و با فروش آن بر تمام کم‌کاری‌های خود پوشش می‌گذاشتیم. این تحریم‌ها ما را بیدار کرد.

وی در پایان گفت: آموزش باید در جامعه تابع نیاز بازار باشد. باید مبنای نیاز کشور را در نظر بگیریم. آموزش نباید بیگانه از مشکلات جامعه باشد. نباید جوانان فارغ‌التحصیل ما توان گره‌گشایی مشکلات جامعه را کسب نکرده باشند. آنچه امروز شاهد هستیم به علت اشتباهات ما فارغ التحصیلان نمی‌توانند خلاق و کارآمد باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟