روزنامه پاکستان‌‌تودی گزارش داد عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان قرار است روز شنبه در راستای تلاش‌های خود برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی عازم ریاض شود.

حدود دو ماه پیش نیز در راستای تلاش‌های پاکستان، وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود گفت‌وگو‌هایی که عمران خان، نخست وزیر پاکستان با مقامات ایرانی و سعودی در تهران و ریاض انجام داده دلگرم کننده بوده است.

بر این اساس، محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در پایان سفر عمران خان به ریاض در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: گفت‌وگو‌ها دلگرم کننده بود و پاسخی که از دو کشور دریافت کردیم بالاتر از انتظارات ما بود.

محمود قریشی افزوده بود: مقامات ایران اعلام کردند به دنبال تنش در منطقه نیستند و می‌خواهند مسئله به طور صلح آمیز حل شود. آن‌ها گفتند برای گفت‌وگوی مستقیم و یا با واسطه آمادگی دارند.

پاکستان پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه سپتامبر تلاش‌هایی را برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض آغاز کرده است.

شهریور ماه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز Rapist علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور شد. عربستان و برخی کشور‌های غربی از جمله آمریکا، ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کردند. این ادعا‌ها از سوی مقامات کشورمان رد شد و نیرو‌های یمنی با برعهده گرفتن مسئولیت این حملات، اعلام کردند مادامی که تجاوزات به یمن ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 525382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟