الحشد الشعبی امنیت کامل 8 جاده اصلی «دیالی» عراق را تامین کرد

به گزارش رکنا، کمیته امنیت در شورای استانداری «دیالی» گفت که سازمان الحشد الشعبی امنیت هشت جاده اصلی این استان را تامین کرده است.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی در گفت‌وگو با «المعلومه» اظهار داشت: سازمان الحشد الشعبی، با استقرار شمار زیادی از نیروهایش در هشت جاده اصلی این استان استان بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق، امنیت آنها را کامل تامین کرد. برخی از این جاده‌ها از «حمرین» و برخی دیگر از «نفط‌خانه» عبور می‌کنند.

وی افزود که تامین راه‌های زمینی به ویژه به دلیل پیچیدگی‌های جغرافیایی، چالش‌های امنیتی در سایه فعالیت هسته‌های خاموش و پراکنده داعش که از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند، وظیفه بسیار دشواری است.

الحسینی گفت: الحشد الشعبی اکنون در چهل درصد اراضی دیالی مستقر است و این امر بیانگر اهمیت مسئولیتی است که بر گردن این سازمان در تامین امنیت و ثبات این استان و پشتیبانی از سایر تشکیلات امنیت کشور به منظور جلوگیری از هرگونه خطر تروریستی قرار دارد.

وی گفت که چندین تیپ از نیروهای الحشد در یازده منطقه در مرز دیالی که مهمترین آنها «حمرین» و ریف «خانقین» است، مستقرند.

اول دسامبر جاری، عناصر داعش طی دو حمله جداگانه به مراکز حشدالشعبی در منطقه «نفط خانه» در شرق استان دیالی، شش نیروی الحشد به شهادت رسیدند و ۱۷ تن از جمله فرمانده تیپ ۲۰ زخمی شدند. اما در دوم دسامبر، سه تیپ از این سازمان، در واکنش به حمله شب گذشته داعش، در منطقه نفط‌خانه در دیالی، یک عملیات امنیتی ویژه انجام دادند و اقدام به تعقیب و پیگرد عناصر داعش و برقراری تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف دیالی کردند.

این در حالی است که طی چند ماه اخیر استان های کرکوک، صلاح الدین و دیالی شاهد حملات پراکنده تروریست‌های داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان با سوء استفاده از مشغول بودن بغداد به تظاهرات‌های مردمی در استانهای مختلف، بوده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟