نشانه های مثبتی در پرونده برجام دیده می‌شود

به گزارش رکنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، تبادل دو زندان ایرانی و آمریکایی را یادآور شد و گفت: دولت آمریکا هر اندازه در توان داشته به جمهوری اسلامی ایران فشار آورده و برنامه و توانایی دیگری برای افزایش فشار علیه ایران ندارد. از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و ترامپ باید نتیجه پرونده‌ (برجام) که خودش بازی آن را به هم زده به مردم آمریکا گزارش دهد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی در شرایطی قرار گرفتند که چاره‌ای جز کوتاه آمدن در مقابل ایران ندارند. ایران در این مدت در حوزه اقتصادی و بین المللی مقاومت کرد هرچند آسیب های اقتصادی در جامعه ایرانی چالش هایی را ایجاد کرده است.

رحیمی جهان آبادی افزود: با توجه به این شرایط زمان آن فرا رسیده که آمریکا و ایران نگاه عاقلانه تر و دقیق تری به برجام داشته باشند و در گفت‌وگو تجدیدنظر کنند.

وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی با مقاومت مردم، درایت مقام معظم رهبری موضع هوشمندانه‌ای را اتخاذ کنند و کمک کنند تا این شرایط به سرانجام برسد. آثار و نتایج مثبتی در پرونده ایران و آمریکا و اروپا در برجام دیده می‌شود البته نقش کشورهای میانجی را نمی‌توان در این میان نادید گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آزادی اخیر زندانیان دو طرف و مبادله آن نشان می‌دهد دو طرف به ضرورت گفت و گو واقف هستند اما دولتمردان آمریکایی باید دست از افزایش فشار علیه مردم ایران بردارند تا برجام زنده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟