سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار بر ایران را متوقف کند

به گزارش رکنا، هوآ چونینگ، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز جمعه گفت: آمریکا نه تنها به طور یک‌جانبه از برجام خارج شده است و «فشار حداکثر» بر ایران اعمال می‌کند، بلکه بر کشورهای دیگر در این توافق تحریم اعمال می‌کند یا تهدید می‌کند که این کار را خواهد کرد. ما از آمریکا می‌خواهیم سیاست‌ غلط اعمال فشار بر ایران را متوقف و فضای تلاش‌های دیپلماتیک از جانب دیگر طرف‌ها را برای تعدیل شرایط در منطقه فراهم کند.

هوآ همچنین مطرح کرد که تصمیم‌های واشنگتن مانند خروج از برجام که توافقی مهم برای محدود کردن توان هسته‌ای ایران بود، تنها در خدمت پیچیده کردن شرایط در منطقه بوده‌اند.

او علاوه بر این اظهار کرد: ما همچنان بر این باوریم که گفتمان و مذاکرات تنها راه درست برای حل کردن مسئله هسته‌ای ایران است.

این دیپلمات چینی افزود: ما امیدواریم که تمام طرف‌های برجام بتوانند به طور کامل این توافق را اجرا کنند.

اظهارات این دیپلمات چینی در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا در سال 2018 با ادعای این که توافق هسته‌ای دارای نقص است از آن به طور یک‌جانبه خارج شده و ضمن بازگرداندن تحریم‌های قبلی ایران، در راستای سیاستی ضد ایرانی که آن را کارزار «فشار حداکثری» نامیده است، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟