آغاز فعالیت کمیته بررسی وضعیت آسیب دیدگان وقایع اخیر کشور

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به روز دوازدهم آذر ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: قانون اساسی بنیان جامعه است و فصل سوم این قانون هم بنیان خود قانون اساسی است. فصل سوم مربوط به حقوق و آزادی‌های ملت است. البته شاید بخش‌هایی از این فصل در این سال‌ها خوب اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: لازم است که قوای سه گانه نظام که مشروعیت خود را از قانون اساسی می‌گیرند در چارچوب فصل سوم قانون اساسی اقدام کنند؛ زیرا فلسفه وجودی کلیت حکومت تأمین حقوق و آزادی‌های مردم است. دولت تلاش و توفیق نسبی در اجرای فصل سوم قانون اساسی داشته است اما باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: لایحه شفافیت، مدیریت تعارض منابع، ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، تعیین تکلیف موسسات دولتی و عمومی در قبال مردم، لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی بخشی از اقدامات دولت در راستای استفاده از ظرفیت‌های فصل سوم قانون اساسی است. لایحه آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها نیز در چارچوب همین فصل قانون اساسی است.

جنیدی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی وضعیت وقایع اخیر کشور، گفت: وزارت کشور مکلف شده است فهرستی از آسیب‌دیدگان تهیه کنند و معاونت حقوقی نیز براساس این فهرست‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این کمیته از امروز کار خود را آغاز کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟