به گزارش رکنا، درخصوص گفته ها و به‌اصطلاح استدلال پامپئو بنظر می‌رسد وی یا در واقع تجاهل می‌کند ویا انکه بقدری متاثر از تبلیغات رسانه‌های غربی و عربی وابسته به آمریکا و غرب است که نمی‌تواند واقعیت عراق را ببیند. بسیار طبیعی است که رسانه های مذکور از میان تحولات عراق فقط و فقط بر آن چیزی متمرکز باشند که به اصطلاح دشمنی مردم عراق با ایران را نشان دهد. این درحالی است که به‌رغم خواست آمریکا و متحدانش حرکت اصلاحطلبانه مردم عراق در سطح اصلاحات و نه انقلاب متوقف ماند. مردم این کشور تمکین در برابر قانون را بر بازگشت اشغال آمریکایی، مداخله عربی و بالاخره رجعت داعشی ترجیح دادند و همچنان بر سنگر مطمئن مرجعیت تاکید و تکیه دارند.

درخصوص لبنان، آمریکا از تظاهرات معطوف به اقتصاد و فساد ستیز ملت لبنان آمریکا کوشید تا نهایت استفاده را جهت آنچه "اخراج حزب الله" از لبنان هدف قرارداه بود استحصال کند این درحالی است که اولین مدافع حرکت اصلاحی مردم رهبر حزب الله لبنان بود و کلیه اقدامات بعدی برای تحقق این امر ناکام گذارده شد. پامپئو با پیوند زدن حزب‌الله به ایران در واقع در این اندیشه است تا اینبار سوار بر امواج مطالبات مردمی پروژه ناکامی که سال‌هاست در سایه تلاش برای حذف حزب الله از صحنه لبنان پیگیری می‌کند را نهایی کند این در حالی است که عمده مشکلاتی که امروز در لبنان سرباز کرده است حاصل مداخلات و همچنین ناکارآمدی دولت‌هایی است که متحد آمریکا طی سنوات گذشته بوده اند. امروز لبنان با قریب به 90 میلیارد دلار بدهی از جمله بدهکارترین کشورهای دنیاست و پرونده های فساد میلیاردی سیاسیون سربفرمان آمریکا طی سال‌های گذشته یکی پس از دیگری رونمایی می‌شود آیا حزب‌الله در این‌ زمان خدمتی جز دفاع از وطن را عهده‌دار بوده است وایا ایران عامل تظاهرات وناارامیهای دوماه اخیرلبنان است یامداخلات آمریکا وناکارامدی وفساد یارانش درداخلاین کشور؟

در خصوص ایران تنها به این نکته بسنده می‌شود که در خلال 4دهه گذشته جمهوری اسلامی در کانون تحریم و دشمنی‌های آمریکا بوده است و البته در هر میدانی از نبرد سربلند از میدان بیرون آمده است. آقای پامپئو اگر مردم ایران جمهوری اسلامی را نمی‌خواستند در مقابل تحریم‌های و دشمنی‌های شما 40 سال از آن حمایت نمیکردند؟ اگر نظام را نمی‌خواستند با آشوب طلبان همراهی میکردند؟ اگر نظام را نمی‌خواستند و البته به توصیه های شما اعتماد داشتند بعد از اغتشاشات اخیر در خیابان‌ها حمایت شما از آشوبگران را تقبیح نمیکردند و ...حکایت آمریکا در ایران حکایت بزی است که به توهم اینکه رئیس گله است هرگاه می‌بیند گله از سوی دیگری جز مسیری که او می‌رود دوان دوان در جلو گله حاضر شده پیشاپیش آن حرکت می‌کند تا توهم رهبریش برای گله مخدوش نگردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟