نظارت استصوابی کفران نعمت است

به گزارش رکنا، نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، این فعال سیاسی در ادامه یادآور شد: به هرحال وقتی نیروهای شایسته انقلاب با اتهام‌هایی چون عدم التزام به اسلام و... رد صلاحیت می‌شوند، طبیعی است کشور از تجربه و تخصص آنها محروم می‌شود. مسلم است در چنین حالتی چهره‌های ناتوان و تندرو که اصلاً صلاحیت ندارند، فرصت خرابکاری پیدا می‌کنند که در نهایت این کشور و البته مردم هستند که آسیب می‌بینند.

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: قانونی که به شورای‌ نگهبان اختیار نظارت استصوابی داده اساساً در قانون‌ اساسی نیامده است و توسط مجلس چهارم تصویب شده است. پس به راحتی می‌توان با دوراندیشی و برای جلوگیری از بحران‌های ناشی از حضور کم‌تجربه‌ها و افراطیون در مجلس، این قانون را اصلاح کرد تا نظام اسلامی از این پس شاهد برگزاری انتخاباتی آزاد و بر اساس قواعد مردم‌سالاری باشد. به همین دلیل این روزها آقای خاتمی و حتی شخص رئیس‌جمهوری علناً به دستگاه‌های مربوط هشدار می‌دهند که با در نظر گرفتن شرایط سخت کشور،‌ مجوز حضور شایسته‌ها را در انتخابات مجلس یازدهم صادر کند.

حبیبی در ادامه توضیح داد: انتخابات آزاد شاخص اول نظامی است که بر پایه مردم‌سالاری اداره می‌شود. به همین دلیل جای تعجب است که شورای‌ نگهبان چه اصراری به تعیین خطی صلاحیت‌ها دارد. چرا شورای نگهبان در نظر نمی‌گیرد مملکت چه گرفتاری‌هایی را پیش روی خود می‌بیند. آن هم در شرایطی که برای همه افراد و نهادها تکلیف است برای برون‌رفت کشور از فضای پرپیچ و خم فعلی چاره‌اندیشی و تلاش کنند.

نجفقلی حبیبی در پایان اظهاراتش گفت: شورای‌ نگهبان باید راه را برای نیروهای کاربلد و ارزشمند کشور که بچه‌های خوب انقلاب‌اند باز کند تا ان‌شاءالله مجلسی متخصص و متعهد در دوره یازدهم تشکیل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟