وزیر کار: نزدیک به 60 میلیون نفر کمک معیشتی دریافت کرده اند

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره معیارهای حذف افراد از دریافت بسته حمایتی معیشتی دولت یا تاکید بر اینکه کلمه حذف در این موضوع صدق نمی‌کند، اظهار کرد: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد.

وی گفت: در این طرح در ۳ نوبت به قریب به ۶۰ میلیون نفر پرداخت‌ها صورت گرفت.

وزیر کار خاطر نشان کرد: یارانه ها و کمک های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت نام کمک های معیشتی یارانه ها قطع شود چنین نیست.

وزیر کار در ادامه در پاسخ برخی تناقض ها درباره پرداخت کمک های معیشتی نیز بیان کرد: نزدیک به 60 میلیون نفر کمک دریافت کرده اند و تردیدی در آن نیست. در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی‌کند نیز تردیدی وجود ندارد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ضریب خطای طرح های اجتماعی وجود دارد و میزان همانند تمام کشورهای جهان حدود 4 درصد است. زنان سرپرست خانوار با درآمد زیر 5 میلیون تومان دریافت کرده اند و اگر هم نکرده باشند با ثبت درخواست بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوارهای بسیاری داریم که کارآفرین هستند. در جامعه معلمان و بازنشستگان نیز کسانی هستند که ممکن است درآمد خوبی باشند. دولت نمی‌خواهد افراد دارای استحقاق از این سبد محروم بمانند و این هدف دولت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟