دیدار اعضای دفتر سیاسی طالبان با ظریف در تهران

به گزارش رکنا، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان دقایقی پیش با انتشار توئیتی اعلام کرد ساعاتی پیش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با «ملا عبدالغنی برادر» و سایر اعضای دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است.

این دومین سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به تهران پس از توقف مذاکرات صلح میان این گروه و آمریکاست.

این دیدار در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و دیدار‌های مسؤولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رئیس جمهور، رئیس هیأت اجرایی، هیأت صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر و تاثیرگذار در تحولات افغانستان انجام شده است.

هدف از این دیدار نیز ترغیب طرف‌های افغان به گفتگو‌های بین افغانستانی و تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو و حمایت از همه نیرو‌های افغانستانی برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیرو‌های خارجی از این کشور و امنیت افغانستان پس از خروج نیرو‌های خارجی بوده است.

در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به شکل گیری و تقویت گفتگو‌ها بین افغان‌ها با مشارکت دولت و تمام نیرو‌های موثر سیاسی اعلام شد.

وزیر خارجه ایران همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟