خسارت اغتشاشات در تهران از زبان شهردار تهران

به گزارش رکنا، پیروز حناچی در حاشیه افتتاح ۱۷ پروژه منطقه ۱۷ که صبح امروز سه شنبه انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: پیرو افتتاح قبلی استخر بانوان که قبلا انجام شده بود امروز نیز مجموعه استخر آقایان در منطقه ۱۷ افتتاح شد تا به این ترتیب مجموعه آدم و حوا در این منطقه تکمیل شود.

وی افزود: منطقه ۱۷، منطقه‌ای پر تراکم از لحاظ جمعیتی است لذا در اولویت تکمیل خدمات شهرداری تهران قرار دارد تا با کمترین قیمت خدمات در این منطقه در اختیار مردم قرار گیرد لذا امروز ۱۷ پروژه مبتنی بر دسترسی‌های محلی شامل احداث پارک و تملک پلاک‌هایی برای ارائه خدمات عمومی انجام شد.

شهردار تهران که صبح امروز مسیر مترو زمزم تا مجموعه استخر آدم و حوا در منطقه ۱۷ را با دوچرخه رکاب زد، گفت: امروز سه شنبه‌ بدون خودرو است لذا بازدید از این پروژه‌ها با دوچرخه انجام خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص خسارت‌های وارده به شهر تهران در جریان اغتشاشات اخیر گفت: خسارت اغتشاشات برآورد شده و در سطح مناطق ۲۲ گانه کم بوده به شکلی که یک بی آر تی و یکی از نواحی ما آسیب دیده است.

وی در خصوص ارائه گزارش در مورد عملکرد شهرداری در بارش برف اخیر اظهار کرد: در مورد برف گزارش آماده شده است و فکر می‌کنیم کسانی که می‌توانستند بهتر عمل کنند را برکنار کردیم اما این بحث داخلی است و خیلی نیازی ندارد که داد بزنیم. برای کسانی که مسئولیت دارند این برکناری‌ها پیام لازم را به همراه دارد.

حناچی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه کاهش آلودگی هوا گفت: فیلتر دوده تعدادی از اتوبوس‌های شهر تهران در حال نصب است و در این مسیر از شرکت‌های دانش بنیان کمک گرفتیم. قطعا ما در ماه‌های آذر و دی با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم که آلودگی به سمت زمین می‌آید. باید منشأ آلودگی در این دوران بیشتر کنترل شود. در دو هفته گذشته کنترل وسایل نقلیه سنگین انجام شد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنیم و بیشتر از خودروهای عمومی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: ما در ساعات پیک مترو و اتوبوس‌ها فشار زیادی را به مجموعه تحمیل می‌کنیم اما از سوی دیگر نیز در تلاشیم که بتوانیم با کمک دولت اتوبوس‌ها و قطارهای جدیدی تامین کنیم. امیدواریم از واگن‌های جدید ۲۰۰ واگن به صورت آماده وارد مجموعه شود.

وی ادامه داد: جریان هوا و بارندگی‌ها هم تاثیر بسیاری در شرایط وارونگی هوا دارد. امیدواریم با اطلاع رسانی بتوانیم شرایط را هر چه بهتر کنترل کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص متراژ واحدهای ساخته شده در طرح مسکن ملی گفت: روی متراژ صحبتی نشده، شیوه‌های طراحی می‌تواند واحد کوچک را بسیار فاخر کند. ما پیشنهادات خود را در قالب لایحه‌ای برای دولت ارسال می‌کنیم و مبتنی بر کمک بخش خصوصی این واحدها را برای زوج‌های جوان آماده خواهیم کرد. قطعا این موضوع در کمیسیون‌های دولت چکش می‌خورد و متراژ و سایر مسائل آن در آنجا بررسی خواهد شد.

وی در خصوص کاهش یک ساعته طرح ترافیک در شهر تهران نیز گفت: قطعا این بحث‌ها کارشناسی است و توصیه می‌کنم که در مطبوعات هم مطرح نشود. به صحبت‌های پلیس پاسخ‌های کارشناسی داده شده است. کاهش ساعت نمودارها نشان می‌داد که به لحاظ حجم و آلودگی اتفاق خاصی نمی‌افتد، لذا با این موضوع موافقت کردیم ولی باید همه تصمیم‌ها در فضای کارشناسی گرفته شود.

حناچی در خصوص تجمیع پلاک‌ها و نوسازی بافت‌های فرسوده افزود: امتیازاتی که در حوزه پلاک‌های فرسوده داده می‌شد هیچ گاه لغو نشده اما در مورد تسهیلات تشویقی بانک‌ها وقفه ایجاد شده بود که در تلاش هستیم تا این تسهیلات داده شود و کار سریع‌تر پیش برود. همچنین تلاش می‌کنیم در مناطق جنوبی نیز تسهیلات دیگری را برقرار کنیم، البته مسائل اقتصادی باید توسط بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی تصمیم گیری شود.

منبع: ایسنا/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟