اعلام آمادگی روسیه برای تسهیل مذاکره میان کردها و دمشق

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که مسکو زمینه‌های مذاکره و گفت‌وگو بین دولت سوریه و کُردهای این کشور را تسهیل و همچنین با همه طرف‌ها درگیر در بحران سوریه تماس‌های خود را حفظ خواهد کرد.

بوگدانوف در پاسخ به سوالی در همین زمینه به خبرنگاران گفت: «البته. ما با همه طرف‌ها در راستای حل مسالمت آمیز بحران بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه در تماس هستیم.»

اوایل ماه نوامبر نیز «سرگئی ورشینین» یکی دیگر از معاونان وزارت خارجه روسیه گفته بود که مسکو آماده کمک به مذاکرات کردها و دمشق و پیوستن نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) به ارتش ملی سوریه است.

به دنبال حمله ارتش ترکیه، شبه نظامیان کرد سوری با وساطت مسکو با حضور ارتش سوریه در بخش‌هایی از مناطق تحت کنترل این گروه در شمال سوریه موافقت کردند.

روسیه همچنین در عقب‌نشینی شبه نظامیان کرد از مناطق مورد نظر ترکیه نقش پررنگی ایفا کرده است. این موضوع از موارد مورد توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سوچی و در راستای توقف عملیات نظامی ترکیه در سوریه بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 520876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟