واکنش فرانسه به افزایش میزان ذخایر آب سنگین ایران

به گزارش رکنا، وزارت خارجه فرانسه روز گذشته - سه‌شنبه -  به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص افزایش میزان ذخایر آب سنگین ایران از سقف ۱۳۰ تن واکنش نشان داد.

در ادامه گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه در این خصوص با طرح ادعائی مضحک مدعی شد: فرانسه از عدم پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام شدیدا نگران است. عدم پایبندی ایران به برجام پیامدهای خطرناکی را در خصوص عدم اشاعه هسته‌ ای به همراه خواهد داشت!

گفتنی است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در گزارشی مدعی شد که ایران بخش دیگری از محدودیت‌های مرتبط با توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ را نقض کرده است.

در گزارش آژانس ادعا شده است که ایران با نگهداری ۱۳۰ تن آب سنگین بخش دیگری از توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته شده بود که ایران در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹، آژانس را نسبت به افزایش میزان آب سنگین خود به بیش از۱۳۰ تن مطلع کرده است.

در این گزارش همچنین اعلام شده بود: در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ آژانس تائید کرد که طرح تولید آب سنگین عملیاتی شده و مقدار آب سنگین ایران ۱۳۱.۵ بوده است.

این گزارش، یکی دیگر از گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که پس از اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران منتشر می‎شود.

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده بود، در نیمه آبان‌ماه به صورت رسمی از آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو خبر داد تا بدین ترتیب گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را آغاز کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟