ایران از توسعه بیش از پیش روابط با زیمبابوه در همه عرصه ها استقبال می کند

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "کریستوفر ماپانگا" سفیر جدید زیمبابوه در تهران ، با تاکید بر اینکه همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دو کشور روابط بسیار خوبی داشتنه اند، گفت: در دوران تحریم زیمبابوه همواره در کنار مردم این کشور بودیم و امروز با توجه به فشارهای آمریکا به هر دو کشور باید روابط و همکاری ها گسترش و تعمیق یابد.

رئیس جمهور با اشاره به تشابهات فراوان بین دو ملت و همچنین همکاری های سیاسی در مجامع بین المللی تصریح کرد: باید از لحاظ اقتصادی و تجاری روندی اتخاذ گردد که از توانمندی های دو کشور بیش از پیش استفاده شود.

دکتر روحانی افزود: باید شرکت های خصوصی دو کشور را به یکدیگر نزدیک و تشویق کنیم تا تجارت بین دو کشور در مسیر خوبی قرار گیرد.

سفیر جدید زیمبابوه در ایران پس از تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، با اشاره به تهدیدات مشترک از سوی آمریکا بر ضرورت اتحاد و همبستگی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در حقیقت دشمنان مشترک، تحریم هایی را برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران و زیمبابوه وضع کرده اند که باید در برابر این ظلم ایستادگی کنیم.

"کریستوفر ماپانگا" بر همبستگی و دوستی و پشتیبانی بین دو دولت و ملت تاکید کرد و اظهارداشت: باید با توجه به اوضاع کنونی روابط دو کشور به سطوح بالاتری ارتقا یابد و همکاری های تجاری و اقتصادی به نفع مردم دو کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟