ایران به حمایت خود از سوریه در مقابل تروریست‌ها ادامه می‌دهد

به گزارش رکنا و به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اشتراکات منافع و سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در موضوع مبارزه با تروریسم گفت:«جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه خود از سوریه در مقابل گروه های تروریستی و تکفیری ادامه خواهد داد».

وی ابراز امیدواری کرد که روند رو به ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه با درایت و تدبیر رئیس جمهوری، دولتمردان و مردم این کشور تحقق یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر گسترش همکاری ها در عرصه ‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی فیمابین گفت: همکاریهای دوستانه میان دو کشور پس از پیروزی کامل سوریه در جنگ با تروریسم ادامه خواهد داشت.

ذوالنوری حضور نظامی و مداخلات آمریکا در بخشی از خاک سوریه را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه سبب ایجاد تنش و تداوم ناامنی در منطقه شده است و لازم است آمریکا به حضور ناخوانده خود در سوریه پایان دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تداوم گفتگو و رایزنی ها میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور ، جهت پیگیری توافقات امضا شده را خواستار شد و گفت:« انتقال تجارب ارزشمند کارشناسان و متخصصان ایرانی در زمینه بازسازی سوریه به ویژه در زمینه های انرژی، کشاورزی، توسعه زیرساختها، راهسازی و صنایع راهبردی به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر خواهد گشت.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه در ادامه این دیدار با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بر تحکیم و تعمیق پیوندهای دوستی میان ملت و دولت سوریه و ایران تاکید و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در جنگ با گروه‌های تکفیری و تروریستی قدردانی نمود.

وی با تأکید بر مراودات و تعاملات فیمابین تصریح کرد: «سوریه از تقویت همکاری‌ها و تعاملات میان دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری استقبال می کند»

در ادامه این دیدار، طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت تداوم همکاری های فیمابین تبادل نظر کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟