روحانی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی: بیداری جهان اسلام، علت عدم موفقیت آمریکا + فیلم
حجم ویدیو: 7.65M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12

به گزارش رکنا، آقای حسن روحانی در مراسم گشایش سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران ضمن تبریک و تهنیت میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق (ع)، هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و تصریح کرد: گرچه دشمنان در طول سال‌های اخیر تلاش کردند، موضوع فلسطین و قدس شریف از موضوع اول جهان اسلام خارج شود و حتی آن به فراموشی سپرده شود، اما افکار عمومی جهان اسلام این اجازه را به آن‌ها نداده و نخواهد داد.

رئیس جمهور افزود: مهمترین طراحی که در دهه‌های اخیر علیه مسلمانان طراحی شد، تردید نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند.!!!

آقای روحانی ادامه داد: همه تلاش‌ها بر این بوده که ما فراموش کنیم، غرب و در صدر آن آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی ضد دنیای اسلام روا داشتند.

رئیس جمهور همچنین گفت: همه تلاش‌ها بر این مبنا است که ما فراموش کنیم، سرزمین مقدس فلسطین از سوی اشغالگران به تصرف در آمده و از یاد ببریم که میلیون‌ها مسلمان فلسطینی در منطقه و جهان آواره هستند و همچنین از اهمیت آن کاسته شود که اراده مسلمانان آن است که مردم فلسطین به سرزمین‌های مادری و وطنی خود بازگردند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه دشمنان در این زمینه توفیقاتی را هم به دست آوردند، گفت: اما خوشبختانه دشمنان به اهداف شوم خود نرسیدند، آن‌ها می‌خواستند رژیم اسرائیل در منطقه یک کشور عادی و معمولی و مورد پذیرش همه مردم مسلمان و منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد، که موفق نشدند.

آقای روحانی افزود: حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را به عنوان معامله قرن نامید و حتی تلاش کرد که قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهد، اما در این راستا توفیق چندانی را به دست نیاورد.

رئیس جمهور عدم موفقیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در سایه بیداری و هوشیاری دنیای اسلام دانست و گفت: اگر آن‌ها بتوانند نسل جوان ما را از آرمان‌های بحق دور کنند و اگر بتوانند دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در این توطئه موفق شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟