پلیس در اربعین 2 میلیون گذرنامه و برگ تردد صادر کرد

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری در همایش تقدیر از خادمان اربعین حسینی (ع) که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: امسال حدود سه میلیون و ۸۰ هزار زائر ایرانی و ۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی از مرزهای چهارگانه و هوایی تردد داشتند.

وی اظهار کرد: به لطف خدا، نیروی انتظامی با قوت بیشتر به نسبت سال گذشته در مرزها حاضر و مراسم باشکوه اربعین آقا اباعبدالله حسین باعث عزتی برای تمام مردم، مسئولان و مخصوصاً ناجا شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد تردد زائران در مرز مهران صورت گرفت، همچنین حدود دو میلیون گذرنامه و برگ تردد موقت زیارتی صادر شد.

فرمانده ناجا با اشاره به لغو روادید تصریح کرد: لغو روادید ضمن اینکه موجب راحتی مردم شد اما منجر به افزایش تردد شد، امسال از روز نخست محرم تا روز اربعین تردد زائران به صورت وسیع صورت گرفت.

سردار اشتری با اشاره به تشکیل ۲۵ جلسه و ۲۵۴ مصوبه پس از اتمام اربعین سال گذشته برای هماهنگی اربعین امسال، گفت: برای افرادی که مدارک لازم را به همراه داشته و در مرزها حضور پیدا کرده بودند اما گذرنامه و برگ تردد نداشتند، حدود ۶ هزار برگه تردد صادر کردیم و کار ۱۲۲ هزار دانشجو و طلبه و مشمولان خدمت برای زیارت اربعین با سرعت انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ورود پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها از مرز میرجاوه و دوغارون امسال بیشتر شده بود، یادآور شد: در دیداری که روز ۱۹ آبان با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از کار نیروی انتظامی در اربعین اظهار رضایت کردند.

رئیس پلیس کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امروز و در گام دوم انقلاب اسلامی آمادگی بیشتر از ۴۰ سال گذشته و حضور در هر اتفاقی را که روی می‌دهد، دارد، در همین مقطع بحث هفت آبان و پاساگارد را داشتیم که به خوبی در آن استان با هماهنگی خوب صورت گرفته، سپری شد و امروز به لطف خدا آمادگی کامل را برای اجرای ماموریتها داریم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: ایلنا

کدخبر: 517990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟