چین خواستار دست برداشتن آمریکا از رفتار غلط خود شد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: بحران کنونی پیرامون برجام نتیجه خروج آمریکا از این توافق و کارزار فشار حداکثری بر ایران است و واشنگتن باید دست از این رفتار غلط بردارد.

گنگ شوآنگ در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران و بیانیه تروئیکای اروپا در این زمینه گفت: ما گزارش آژانس و بیانیه مشترک طرف‌های اروپایی (برجام) را مطالعه کردیم. چین قویا بر این باور است که خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و کارزار فشار حداکثری این کشور علیه ایران ریشه اصلی بحران کنونی پیرامون توافق هسته‌ای است.

وی همچنین اظهار داشت: در این میان، طرف‌ها برجام شامل اروپایی‌ها و ایران باید از خود خویشتنداری نشان دهند، به اجرای موثر و کامل توافق پایبند باشند و اختلافات بر سر برجام را حل‌ و فصل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: پکن از آژانس برای انجام درست و عادلانه وظایفش حمایت می‌کند و به همکاری خود با سایر طرف‌ها برای حل دیپلماتیک و سیاسی مسئله هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت یک سال از نقض برجام از سوی آمریکا و خروج یک‌جانبه این کشور از توافق که به بازگرداندن تحریم‌های واشنگتن علیه کشورمان انجامید، اعلام کرد که طبق تمهیدات تعیین شده در همین توافق اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش را به صورت گام به گام کاهش خواهد داد مگر اینکه اروپایی‌ها برای حفظ این توافق اقدامی موثر و عملی انجام دهند. چهارمین این گام‌ها به تازگی برداشته شده است و مسئولان کشورمان تاکید می‌کنند که با تداوم بدعهدی طرف‌های مقابل، این روند ادامه خواهد یافت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟