تبعه روس بازداشتی در فلسطین اشغالی به آمریکا مسترد شد

به گزارش رکنا، دیوان عالی رژیم صهیونیستی با رد درخواست مسکو جهت بازگرداندن یک تبعه روسی بازداشت شده در فلسطین اشغالی، به استرداد او به ایالات متحده رای داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه گزارش داد در پی تصمیم دیوان عالی، «الکسی بورکوف» تبعه روسی که به جرائم سایبری و هک رایانه‌ها متهم است، شامگاه دوشنبه به آمریکا تحویل داده شده است.

سفارتخانه روسیه در فلسطین اشغالی پیشتر با انتقاد از تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای استرداد بورکوف به آمریکا، هشدار داده بود این اقدام برای روابط مسکو و تل‌آویو سازنده نیست.

به نوشته وبگاه «آی ۲۳ نیوز» روسیه روز یکشنبه خواستار استرداد تبعه خود به مسکو شده بود که این درخواست از سوی دادگاه رد شد.

بازداشت الکسی بورکوف در فلسطین اشغالی، همزمان با بازداشت یک تبعه رژیم صهیونیستی در روسیه، به بروز یک تنش دیپلماتیک در روابط تل‌آویو و مسکو منجر شده است.

اردیبهشت ماه امسال نیرو‌های امنیتی روسیه «ناما ایساخار» تبعه آمریکایی-اسرائیلی را به دلیل حمل ماریجوانا در فرودگاه مسکو بازداشت کردند. دادگاهی در روسیه، این زن را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. ایساخار اتهام حمل مواد مخدر را پذیرفته، اما مدعی شده است که قاچاقچی مواد مخدر نیست.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شده‌اند که مسکو در واکنش به درخواست آزادی این زن، بحث پرونده یک تبعه روس به نام «الکسی بورکوف» را پیش کشیده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟