سفر دو مقام انصارالله به عربستان برای ارائه طرح صلح

به گزارش رکنا، روزنامه یمنی «الاخبار الیوم»، از تسلیم طرح صلح انصارالله یمن به عربستان سعودی خبر داد و برخی مفاد آن را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، «علی الکجلانی» و «حسین العزی» دو تن از اعضای ارشد انصارالله در ابتدای هفته گذشته به عربستان رفته‌اند و چهارشنبه آن را ترک کرده‌اند.

ریاض تا پیش از حمله تلافی‌جویانه یمن به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو (بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان) هر گونه پیشنهاد و درخواست صنعاء برای مذاکره و پایان دادن به جنگ را رد می‌کرد اما بعد از این حمله، و ناتوانی سامانه‌های پدافندی آمریکایی ریاض برای حمایت از تأسیسات حیاتی خود، دولت سعودی را واداشت که گزینه‌های پایان تجاوز به یمن را بررسی کند.

اخبار الیوم افزود: بارزترین موادی که در ابتکار حوثی‌ها آمده، عقب‌نشینی از مرزهای سعودی به عمق یمن در مسافتی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر و دادن ضمانت‌هایی با نظارت بین‌المللی برای عدم تعرض به این کشور است.

طبق این گزارش، در مقابل، عربستان باید جنگ علیه یمن و حمایت از شبه‌نظامیان وابسته به دولت منصور هادی را پایان دهد و متعهد شود هزینه بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بر اثر جنگ را پرداخت می‌کند.

اخبار‌الیوم در ادامه نوشت، طرف سعودی پذیرفته این طرح پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد.

این روزنامه افزود، آمریکا و انگلیس نیز با اعمال فشار قصد دارند عربستان را به سمت مذاکره مستقیم با انصارالله برای امضای توافق صلح سوق دهند.

هفته گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از این مسئول سعودی که نامش را ذکر نکرد نوشت: «ما از سال ۲۰۱۶ کانالی باز با حوثی‌ها [جنبش انصارالله] داریم و این تماس‌ها را برای حمایت از صلح در یمن ادامه می‌دهیم».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

 

کدخبر: 516813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟