تخصیص بودجه قابل توجه در سفر استانی رئیس‌جمهور برای یزد

به گزارش رکنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در بدو ورود به فرودگاه شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان یزد از مردم متدین و سختکوش برخوردار است، گفت: معتقدیم هر آنچه برای توسعه استان سرمایه‌گذاری شود، مردمان توانمندی دارد که می‌توانند این سرمایه‌گذاری‌ها را به نحو احسنت مدیریت و اداره کرده و کالاها و اجناس باکیفیتی تولید کنند که جنبه صادراتی دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در تهران با حضور بخش خصوصی و غیردولتی به منظور ایجاد شتاب در توسعه استان یزد، اظهار داشت: در پی این جلسات مقرر شده رقم قابل توجهی در بودجه سفر استانی رئیس جمهور برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های استان یزد اختصاص یابد که این بودجه تا پایان ۹۹ به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه استان یزد استعداد کارهای بزرگ داشته و از زیرساخت‌ها و سرمایه انسانی خوبی برخوردار است، گفت: استان یزد در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، کشاورزی، پزشکی، گردشگری و صنعتی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و در جلساتی که با حضور مدیران بانک‌های کشور، بخش خصوصی و بنگاه‌های غیردولتی داشتیم، مصمم هستیم همه ظرفیت‌های استان را فعال سازیم، تا روند توسعه استان بیش از پیش شتاب بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: استان یزد از بخش خصوصی بزرگ و سرمایه‌گذاران توانمندی برخوردار است و امیدواریم علاوه بر سرمایه‌گذاری دولت در زیرساخت‌ها، چندین برابر آن را بخش خصوصی و بانک‌ها برای توسعه استان اختصاص دهند.

واعظی همچنین با تأکید بر اینکه کشور به سمت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کند، گفت: استان یزد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشگاه‌های خوبی در زمینه علوم دانشگاهی برخوردار است و معتقدیم این استان می‌تواند، به عنوان پایلوت در مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گام بردارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟