ایران و چین به دنبال استحکام و تعمیق روابط خود هستند

به گزارش رکنا، چانگ هو آ سفیر جمهوری خلق چین در تهران با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان با اشاره به سابقه 20 ساله همکاری تهران و پکن در حوزه آمبودزمان آسیایی خاطرنشان کرد: دو کشور تجارب خوبی در خصوص مبارزه با فساد دارند که امیدواریم این تجارب طی تعاملاتی که بین دو کشور وجود دارد، انتقال داده شود.

وی گفت: امیدواریم همکاری سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان عالی‌ترین نهاد ضد فساد و بزرگ‌ترین آمبودزمان جمهوری اسلامی ایران با کمیسیون ملی نظارت جمهوری خلق چین تداوم پیدا کند. در این راستا تفاهم‌نامه همکاری که در سال 94 بین سازمان بازرسی کل کشور ایران و کمیسیون ملی نظارت جمهوری خلق چین منعقد شد، بنای بسیار مستحکمی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در مسیر مبارزه با فساد خواهد بود.

درویشیان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع معاون کمیسیون ملی نظارت حزب کمونیست چین به تهران گفت: از افزایش همکاری و تعامل دوجانبه در چارچوب اجلاس انجمن آمبودزمان آسیایی در ترکیه استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر تبادل تجربیات مبارزه با فساد بین سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون ملی نظارت چین گفت: یکی از اقداماتی که ما فکر می‌کنیم در رابطه با تعامل دو آمبودزمان ایران و چین لازم است، برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی مشترک برای کارشناسان دو کشور است.

در بخش دیگر این دیدار چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در تهران گفت: خوشبختانه دستگاه‌های بازرسی دو کشور همکاری خوبی دارند. در ماه آوریل گذشته کنفرانس یک کمربند و یک جاده در چین برگزار شد و دستگاه‌های مبارزه با فساد دو کشور راجع به موضوعات مختلفی تعامل و رایزنی کردند.

وی تصریح کرد: کشور ایران یکی از مهم‌ترین شرکای چین برای پیشبرد ایده «یک کمربند و یک جاده» می‌باشد و امیدواریم با این راه ابریشم بتوانیم کشورهای مختلف را به هم وصل کنیم.

سفیر چین در تهران گفت: در هفت سال گذشته مبارزه با فساد در چین مورد توجه همه دنیا قرارگرفته است، ما تاکنون مسیر خوبی برای مبارزه با فساد پیداکرده‌ایم و حتماً پیدا کردن این مسیر بدون استفاده از تجربیات کشورهای دیگر صورت نمی‌گرفت؛ بنابراین ما آمادگی داریم با کشورهای مستقل و درحال‌توسعه این تجربیات را به اشتراک بگذاریم. ما فکر می‌کنیم ابتکار «یک کمربند و یک جاده» سکوی بسیار عالی برای همکاری بین‌المللی دو کشور در زمینه‌های مختلف از ‌جمله مبارزه با فساد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟