توییت محمدجواد ظریف پس از گام چهارم برجامی ایران خطاب به اروپا

به گزارش رکنا، به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در توییتی درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجام، نوشت: پاسخ ما به باج‌خواهی و تروریسم اقتصادی آمریکا با چیزی که به دونالد ترامپ باورانده شده بود، متفاوت است.

وی در ادامه مطلب خود با بیان اینگه گام چهارم ما در جهت تعلیق یکی از ماده‌های برجام به عنوان راه حلی علیه تخلفات آمریکا و تروئیکای اروپایی در بند ۳۶ این توافق، پیش‌بینی شده است، آورده است: راه آسان برای اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی این است که به تعهدات خود پایبند بمانند تا ما نیز از اقدامات خود بازگردیم.

حسن روحانی رئیس جمهور امروز(سه شنبه) در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی ضمن اعلام گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، اعلام کرده بود: از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجام را بر می داریم، و گازدهی را در فردو آغاز می کنیم.

پس از اعلام رئیس جمهور و دستور وی به سازمان انرژی اتمی برای آغاز گازدهی در تاسیسات فردو، نامه ایران درباره برنامه گازدهی در تاسیسات فردو تحویل آژانس بین المللی اتمی شد.

همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگویی اعلام کرد: فردا با حضور بازرس آژانس، غنی سازی اورانیوم تا ۵ درصد و همچنین غنی سازی ایزوتوپ‌های پایدار در تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی (فُردو) آغاز می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟