اعزام حدود دو هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز گیلانی به اردوی راهیان‌نور

به گزارش رکنا، جمیل عباسی غریب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اعزام مرحله اول اردوهای راهیان نور در استان گیلان از روز گذشته همزمان با سراسر کشور با اعزام ۳۰۸ دانش آموز از صومعه سرا، ماسال و تولمات آغاز شده و تا ۲۱ آبان ماه ادامه دارد که در این مدت اعزام حدود دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز دختر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در غرب کشور پیش بینی شده است.

وی با بیان این که دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور در سفر سه روزه از یادمان شهدای بازی دراز، تنگه مرصاد، پل داداش خان و اردوگاه کرمانشاه بازدید می کنند، اظهار داشت: دانش آموزان در این سفر با فضای نورانی مناطق عملیاتی آشنا می شوند.

وی با بیان این که مرحله دوم اعزام دانش آموزان دختر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از آذرماه امسال آغاز می شود، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم نیز اعزام حدود دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با یادآوری اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزان پسر در تابستان امسال بیان داشت: اعزام دانش آموزان پسر در قالب راهیان نور از دی ماه امسال بعد از پایان امتحانات انجام می شود.

وی با تاکید بر نقش مهم راویان در انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا برای دانش آموزان در این سفر، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس باید به گونه ای برای دانش آموزان روایت شود که تداعی کننده رشادت، جانبازی و ایثار شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشد.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟