پروازهای «اسرائیل - مغرب» پس از ۲۰ سال ازسرگرفته می‌‌شود

به گزارش رکنا، به نقل از فارس، آژانس مسافرتی رژیم صهیونیستی«Flying carpet» از آغاز پروازهای مستقیم تل‌آویو به مغرب خبر داد.

آژانس مذکور که پیش از این در رباط نیز دفتر نمایندگی داشته و پروازهایی را به مراکش انجام داده، اعلام کرده که پرواز مستقیم از تل‌آویو به مغرب را از ماه می ۲۰۲۰ از طریق یک شرکت هواپیمایی اسرائیل آغاز می‌کند و پروازهایی به کازابلانکا، مراکش، طنجه و وجده انجام خواهد داد.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، آژانس مذکور طی ۲۰ سال گذشته نیز پروازهای غیرمستقیم خود از فرانسه و اسپانیا را انجام داده است.

با وجود اینکه پروازهای مستقیم بین رژیم صهیونیستی و مغرب در سال‌های گذشته متوقف شده بود اما نزدیک به ۸۰ هزار صهیونیست‌ در سال ۲۰۱۸ به مغرب سفر کردند.

بر اساس پژوهشی که مرکز اسرائیلی مطالعات سیاسی منطقه‌ای «میتویم» (Mitvim) در ماه جولای انجام داد، روابط بین مغرب و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

«اینات لیوی» نویسنده این پژوهش در این باره می‌گوید که «همکاری فعلی بین اسرائیل و مغرب نسبتا گسترده و منافع متقابل آن‌ها قوی و دائمی است».

وی افزود که با وجود اینکه دو طرف روابط دیپلماتیک ندارند اما هزاران یهودی در مغرب سکونت دارند و این کشور سالانه میزبان اسرائیلی‌های زیادی است.

به گفته این پژوهشگر اسرائیلی هم اکنون حدود دو میلیون یهودی مغربی در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و هر ساله ده‌ها هزار اسرائیلی به مغرب سفر می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟