و به همین دلیل باید با تشدید آن، روز به روز حزب‌الله مشغول‌تر شود.

«یونی بن مناحِم» کارشناس صهیونیستی در امور عربی و منطقه در یادداشتی ادعا کرد، بحران کنونی در لبنان از قدرت حزب‌الله برای اقدام علیه تل‌آویو کم می‌کند و به همین دلیل این بحران باید ادامه پیدا کند.

وی در این یادداشت خود ضمن اعلام اینکه بحران در لبنان ادامه دارد و حزب‌الله را نیز تهدید می‌کند، نوشت: اسرائیل می‌تواند از این بحران در ارتباط با هر آنچه مربوط به جنگش علیه تمرکز نظامی ایران در سوریه می‌شود، سود ببرد اما باید مراقب اشتباهاتی که ممکن است علیه خودش مورد استفاده قرار بگیرد، نیز باشد.

بن مناحم سپس ادامه داد: بر اساس برآورد من، بحران در لبنان در خدمت منافع اسرائیل در جنگش علیه تمرکز نظامی ایران در سوریه و عراق است. حزب‌الله فرستاده ایران است که اسرائیل را از لبنان و مرزهای جولان تهدید می‌کند؛ هرچه بحران شدیدتر شود حزب‌الله بیشتر غرق خواهد شد و از قدرت آن برای مقابله نظامی با اسرائیل به نفع ایران کاسته خواهد شد.

وی تأکید کرد: اسرائیل از هر بحران داخلی در هر کشور عربی در خاورمیانه که در مقابله با آن قرار دارد، سود می‌برد به جز مصر و اردن که با آنها توافق‌نامه‌های صلح دارد و نیز تشکیلات خودگردان در اراضی کرانه باختری که با این نهاد پیمان اسلو را امضا کرده است.

بن مناحم اذعان کرد: اسرائیل در سال‌های اخیر به دلیل جنگ داخلی سوریه - که از ۲۰۱۱ آغاز شد- از آرامش امنیتی سود برد، اکنون از مشغول شدن دولت عراق از تظاهرات علیه فساد و بحران سخت اقتصادی و وقوع انتفاضه در پی آن سود می‌برد زیرا از قدرت حزب‌الله برای اقدام علیه اسرائیل کم کرده است؛ کشاندن لبنان به جنگ در برهه فعلی باعث می‌شود حزب‌الله بهایی بسیار سنگینتر از بهای جنگ دوم لبنان در تابستان ۲۰۰۶ بدهد.

وی تأکید کرد: بحران در لبنان به منافع رژیم صهیونیستی کمک می‌کند و نیاز است این بحران برای مدت زمان بیشتری ادامه پیدا کند زیرا تل‌آویو نیازمند کاهش فشارهای امنیتی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟