استعفای وزیر امور خارجه پذیرفته شد

به گزارش رکنا، صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری در توییتر خود نوشته است: ‌برمبنای فقره‌ی‌ یازدهم‌ ماده ‌شصت‌و‌چهارم ‌قانون اساسی ‌افغانستان، ‌استعفای آقای صلاح‌الدین ‌ربانی،‌ سرپرست ‌وزارت‌ امور خارجه ‌از سوی رئیس جمهور منظور شده است.

سرپرست وزارت خارجه دیروز از مقامش استعفا کرد،

وی در تشریح علت استعفای خود گفته است ، ایجاد شبه ساختارهای موازی و به حاشیه‌کشاندن نهادهایی که در همه‌ی نظام‌های دنیا حیثیت ستون نظام‌ها را دارد" از دلایل استعفایش می باشد.

در نامه استعفای ربانی آمده است که در این مدت، فضای کاری در حکومت وحدت ملی، از همان آغازین روزهای این حکومت تا این روزهای پایانی، مطلوب نبود. در این مدت شاهد بودم که با ایجاد شبه ساختارهای موازی و به حاشیه کشاندن نهادهایی که در همه نظام های دنیا حیثیت ستون نظام ها را دارند، با ساختار دولت همچون یک انجوی شخصی برخورد سلیقه یی صورت می‌گرفت و کلیت دولت آگاهانه و نا آگاهانه تخریب شد.

آقای ربانی در این استعفانامه تأکید کرده است: «اکنون با آن‌که دوره‌ی کاری حکومت وحدت ملی به پایان رسیده و در وضعیت شکننده‌ی کنونی بیشتر از پیش به ایجاد فضای همدلی و همبستگی ضرورت است، تخریب نهادهای دولتی به شیوه‌های گوناگون از سوی آنهایی که خود ادعای دولت‌سازی دارند، غیرقابل اغماض و غیرقابل تحمل است.»

آقای ربانی گفته است که ادامه‌ی کار در چنین شرایطی را در چارجوب این حکومت به صلاح نمی‌داند. او همچنان گفته است که می‌خواهد از مجرای فعالیت‌های سیاسی در خدمت مردم و کشورش باشد.

صلاح‌الدین ربانی پنج سال پیش از سوی داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور در کابینه‌ی حکومت وحدت ملی به عنوان وزیر خارجه افغانستان معرفی شد. روابط آقای ربانی در جریان کارش با ارگ ریاست‌جمهوری در برخی موارد تنش‌آلود بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟