قطر: هیچ نشانه‌ای درباره اقدام نظامی علیه ایران وجود ندارد

به گزارش رکنا، «لؤلؤة الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (پنجشنبه) گفت که همه طرف‌ها از وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه ایران گرفته تا کشورهای همسایه هیچکس نشانه‌ای از اقدام نظامی علیه ایران نمی‌‌بینند.

الخاطر درباره موضع قطر در خصوص مناقشات بین آمریکا و ایران و احتمال وقوع درگیری بین آن‌ها گفت: «بهتر است به عقب برگردیم و نگاه فراگیرتر و جهانی به این قضیه داشته باشیم. اگر همه امور به سمت اقدام نظامی پیش برود در آن صورت همه جهان از آن متأثر می‌شود، قطر به تنهایی ۳۰ درصد گاز مایع جهان را در اختیار دارد و اگر صادرات گاز متوقف شود در آن صورت چه اتفاقی برای قیمت نفت و گاز مایع خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای ژاپن که ۶۰ درصد مایحتاج گاز مایع خود را از قطر می‌خرد و حتی برای عربستان که ۳۰ درصد گاز از قطر خریداری می‌کند، خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای بقیه کشورها اعم از هند، سنگاپور، چین، کره جنوبی و غیره می افتد؟»

وی با اشاره به اینکه پیامدها و عواقب هرگونه اقدام نظامی دامن‌گیر همه خواهد بود، توضیح داد چرا دائما از موضع قطر درباره این مسئله سوال می‌شود و حال آنکه همه جامعه جهانی از آن متأثر خواهند شد.

به نوشته روزنامه قطری «الشرق» این مقام قطری تصریح کرد که وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه ایران به طور واضح گفته‌اند که هیچ کس خواهان اقدام نظامی نیست و حتی کشورهای همسایه نیز اگر نشانه‌ای درباره اقدام نظامی می‌دیدند مواضع خود را به صورت گسترده تغییر می‌دادند.

الخاطر در پاسخ به این سوال که آیا قطر از آمریکا برای عدم حمله به ایران از خاک قطر درخواست کرده است، گفت: «مسئولان (قطر) چنین پیشنهادی نکرده‌اند و اظهارنظر درباره مسائل فرضی که هنوز مطرح نشده است، دشوار است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟