حمله لفظی ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش رکنا ، نانسی پلوسی گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته میان سران کنگره و دونالد ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در کاخ سفید برگزار شد، دونالد ترامپ از کوره در رفت و من را یک «سیاستمدار درجه سوم» خواند.

این موضوع باعث شد تا دموکرات‌ها با عصبانیت جلسه را ترک کنند. ترامپ از پلوسی به دلیل اقدامات نمایندگان کنگره در آغاز روند تحقیقات برای استیضاحش به شدت عصبانی است و در روزهای اخیر بارها از وی انتقاد کرده است.

پیش‌تر جلسه مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای از تصمیم رئیس‌جمهور برای خارج کردن نیروهای تروریست آمریکایی از شمال سوریه انتقاد کرد. واشنگتن قرار است نیروهای خود را تنها در منطقه «التنف» حفظ کند، تعداد این نیروها به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد.

پلوسی تصریح کرد: احتمالاً رأی مجلس نمایندگان آمریکا به این قطعنامه ترامپ را عصبانی کرده است. در این قطعنامه، تقریباً دو سوم نمایندگان جمهوری‌خواه نیز با تصمیم ترامپ مخالفت کرده‌اند. این قطعنامه با ۳۵۴ رأی موافق در برابر ۶۰ رأی مخالف تصویب شده بود.

این قطعنامه از دولت ترکیه می‌خواهد به عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه خاتمه دهد، از آمریکا می‌خواهد از شبه‌نظامیان کُرد در سوریه حمایت کند و خواستار آن است که کاخ سفید طرحی روشن و ویژه برای شکست دائمی داعش ارائه کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟