اهداف پشت‌پرده حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ شکست خورد

اسدالله قره‌خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات حمله به کشتی نفتکش ایرانی در دریای سرخ گفت: کشتی ایرانی ساعت 5.5 صبح چند روز گذشته مورد اصابت 2 شئی ناشناس قرار گرفته است.

وی افزود: این کشتی در نزدیک بندر جده عربستان از مسیر بین‌المللی در حال تردد بوده و هیچگونه تخلفی نداشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این نفتکش به فاصله کوتاهی از یکدیگر، مورد اصابت 2 شئی ناشناس در بدنه کشتی قرار گرفته که منجر به ایجاد 2 حفره شده است.

قره‌خانی گفت: در ابتدای امر مقداری از نفت‌های موجود در این مخزن خارج شده و مقدار کمی آلودگی زیست محیطی نیز ایجاد کرده است. اما چون کشتی مجهز بوده و خدمه و کاپیتان کشتی آن نیز از تبحر لازم برخوردار بوده‌اند توانستند با اقدامات لازم از این بحران عبور کنند.

وی افزود: از نظر مقررات بین‌المللی کشتی که آسیب دیده نمی‌تواند ادامه مسیر دهد لذا باید به مبدأ برگشته و تعمیرات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: حدود یک هفته آینده این کشتی به بندرعباس آمده و اقدامات تعمیری در این باره انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: این اقدام خصمانه و تروریستی از نظر ما حرکت بزرگی محسوب نمی‌شود و به نظر من اقدامی بزدلانه و کوچک بوده است و همین قدر که این کشتی در حال حرکت به سمت جمهوری اسلامی است نشاندهنده شکست اهداف پشت‌پرده این قضیه بوده است.

قره‌خانی گفت: توانمندی خدمه و کاپیتان این کشتی در کنترل بحران و عدم انفجار آن قابل تقدیر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 510429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟