آمریکایی ها و اروپایی ها بدون ویزا می توانند به عربستان سفر کنند

به گزارش رکنا، ویزای گردشگری عربستان سعودی در حال حاضر برای مسافرانی که از قبل ویزای آمریکا، انگلیس یا منطقه شینگن اتحادیه اروپا را دارند، به صورت آنلاین و هنگام رسیدن در دسترس است.

این کشور مسلمان محافظه کار که درهایش برای دهه ها بسته بود، ماه گذشته یک سیستم جدید صدور ویزا برای شهروندان اروپا، آمریکای شمالی و بیشتر مناطق آسیا راه اندازی کرد تا گردشگری خارجی را تقویت کند و اقتصادش را به دور از نفت متنوع سازد.

مقامات اجرایی عربستان تصریح کردند مسافران کشورهایی که ویزای توریستی یا تجاری از آمریکا، انگلیس یا کشورهای اتحادیه اروپا دارند می توانند از همان استفاده کنند و لازم نیست به طور جداگانه برای ویزای عربستان اقدام نمایند.

تا به امروز خارجی هایی که به عربستان مسافرت می کردند محدود می شدند به کارگران مقیم این کشور و وابستگانشان،مسافران تجاری و زائران مسلمانی که با ویزای خاصی از شهرهای مقدس مکه و مدینه دیدار می کردند.

ویزاهای جدید برای یک سال اعتبار دارند و هزینه دریافت آنها 120 دلار به همراه هزینه بیمه سلامتی می شود. با این ویزا می‌توان چندین بار وارد عربستان شد و تا سه ماه اقامت داشت.

به دنبال اعلام صدور این ویزاها، مقامات عربستان یک قانون عفت عمومی هم اجرایی کردند که طبق آن پوشیدن لباس های منافی عفت و ابراز احساسات در ملأ عام ممنوع است ولی گردشگران مرد و زن می توانند بدون اثبات نسبتشان با هم در هتل اتاق بگیرند.

مصرف مشروبات الکلی هنوز ممنوع است.

بیشتر مساحت این کشور حاشیه خلیج فارس را که از شمال با عراق و از جنوب با یمن هم مرز است، بیابان تشکیل داده ولی کوهستانهای سبز، سواحل دست نخورده و بناهای تاریخی دارد که 5 تا از آنها ثبت جهانی شده اند.

تسنیم/ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 509935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟