اردوغان: کنترل کوبانی و رأس العین را در دست گرفتیم/ تا عمق ۳۵ کیلومتری خاک سوریه پیش می‌رویم

به گزارش رکنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر در داخل خاک سوریه پیش روی خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد نیرو‌های کشورش کنترل شهر رأس العین را در دست گرفته و شهر تل ابیض را در شمال سوریه محاصره کردند.

اردوغان همچنین گفت: نیرو‌های ما کنترل عین العرب (کوبانی) را در دست گرفتند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد ترکیه علیه داعش تا نابودی آن خواهد جنگید.

اردوغان همچنین گفت: هرکس تصور کند تهدید ما به تحریم‌های اقتصادی و یا ممنوعیت فروش سلاح سبب می‌شود تا ما عقب نشینی کنیم، در اشتباه است.

اردوغان همچنین اعلام کرد در طی عملیات چشمه صلح، دو سرباز ترکیه‌ای کشته و ۲۲ نفر از تروریست‌های ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت ترکیه قرار دارند (و نام خود را به ارتش ملی سوریه تغییر داده اند) زخمی شده اند.

او همچنین از کشته شدن ۱۶ نفر از تروریست‌های ارتش آزاد سوریه خبر داد.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟