رهبر القاعده در حمله هوایی هلمند کشته شد

به گزارش رکنا، اداره امنیت ملی افغانستان می‌گوید در حمله دو هفته قبل به قرارگاه طالبان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند در جنوب این کشور، "رهبر القاعده برای شبه جزیره هند" کشته شده است.

این اداره با انتشار عکس‌هایی گفته است که فرد کشته‌شده در عملیات مشترک نیروهای افغان و آمریکایی که در اول میزان/مهر صورت گرفت، عاصم عمر، شهروند پاکستانی بوده است.

امنیت ملی همچنین گفته است که در این عملیات شش عضو دیگر این شاخه القاعده "که اکثر شان پاکستانی بوده‌اند" کشته شده‌اند.

این اداره همچنین از کشته شدن فردی به نام ریحان خبر داده است که رابط عاصم عمر با ایمن الظواهری بوده است. خبرنامه امنیت ملی اضافه کرده است که این اعضای طالبان در موسی‌قلعه در یک قرارگاه طالبان پنهان شده بودند.

نیروهای دولتی افغان با حمایت نیروهای خارجی دو هفته پیش به منطقه‌ای از موسی‌قلعه حمله هوایی و زمینی کردند.

شورای ولایتی هلمند و ساکنان این ولسوالی گفتند در این حمله دست کم ۴۰غیر نظامی کشته شده‌اند.

شکایت از تلفات غیرنظامیان باعث شد محمد اشرف غنی، رئیس‌‌جمهور افغانستان هیأتی را برای بررسی این رویداد موظف کند. در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست جمهوری منتشر شد، آمده بود که گروه طالبان "همواره از خانه‌های مردم و روستاها به عنوان سپر (انسانی) استفاده کرده‌اند".

موسی‌قلعه از پایگاه اصلی طالبان در افغانستان به حساب می‌آید و از چند سال به این طرف در کنترل این گروه شورشی است..

سخنگوی والی هلمند گفت که در حمله هوایی دو هفته پیش همچنین چند انبار سلاح نیز از بین رفته و به دلیل انفجار انبار سلاح به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده است.

وی افزود که برای بررسی این وضعیت هیأت موظف شده تا چگونگی تلفات غیرنظامیان را بررسی کند.

او همچنین گفته بود که در این عملیات افراد مهم وابسته به شبکه القاعده نیز کشته شده‌اند و چهار زنان عضو آنان بازداشت شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 508896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟