سراج خبر داد: سال گذشته ۱۸ جلسه هیئت منصفه برگزار شد/ ۸۰ رسانه محکوم شدند

به گزارش رکنا، ناصر سراج در نشست سالانه هیئت منصفه مطبوعات، گفت: در حال حاضر ۱۱۹۱۱ نشریه مکتوب الکترونیک و دیجیتال در سراسر کشور داریم که ۵۵۰۰ نشریه در تهران و ۶۴۱۱ نشریه در سایر استان ها فعالیت می کنند. در سال گذشته ۱۸ جلسه هیئت منصفه برگزار شد که در این جلسات ۸۰ رسانه محکومیت گرفتند که عمدتاً محکومیت‌های شان مالی بود. همچنین در سال گذشته ۷۵ نشریه برائت گرفته و دادگاه سایر نشریات تجدید وقت شد.

وی ادامه داد: بنای هیئت منصفه مطبوعات در سال گذشته مذاکره با مطبوعات و پیشگیری از جرائم البته این اقدام با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت و در هیات منصفه مطبوعات محکومیت ها با درجه حداقل به اجرا درآمد.

قاضی سراج ادامه داد: در استان تهران ۲۱ نفر عضو هیئت منصفه مطبوعات هستند و در سایر استان‌ها ۱۴ نفر از اعضای این هیات هستند. در سراسر کشور در مجموع ۴۴۱ نفر عضو هیات منصفه مطبوعات هستند که طبق قانون تا پایان مهرماه جاری همه آنان انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی از رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد و به رئیس جدید این سازمان که عضو هیات منصفه مطبوعات شد، خوشامد گفت.

گفتنی است ، نشست سالانه هیات منصفه مطبوعات با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ناصر سراج نماینده رئیس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، سیدرضا تقوی نماینده نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 508723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟