ربیعی: هدف ما گسترش مناسبات با همه کشورهای منطقه است

به گزارش رکنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز یکی از سیاست‌های ما توسعه رابطه با همسایگان است. سفر هفته گذشته رئیس جمهور برای شرکت در اجلاسیه اوراسیا در همین راستا صورت پذیرفت و از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام مسئولیت هایی که با همسایگان خواهیم داشت را ایفا خواهد کرد.

هدف ما گسترش مناسبات با همه کشورهای منطقه است

وی ادامه داد: با پنج کشور که بازاری نزدیک به دویست هزار نفر خواهد داشت موافقت نامه بازار آزاد را امضا کردیم، به مجلس ارائه شده و از پنج آبان ۹۸ ، ۵۰۲ کالای کشاورزی و صنعتی کاهش تعرفه خواهد داشت.

ربیعی همچنین گفت: در دیدار سه جانبه با ترکیه و روسیه هم پیشرفت هایی داشته ایم. هدف ما گسترش مناسبات با همه کشورهای منطقه خصوصا خلیج فارس است. ما مایل نیستیم هیچ کشوری را در اطراف خودمان از دایره سیاسی اقتصادی و فرهنگی منع کنیم. به همین دلیل تلاش‌هایی شده که اوج آن ابتکار صلح هرمز بوده است.

وی ادامه داد: کسانی که تلاش می کنند ما صلح و دوستی با همسایگان نداشته باشیم بدانند موفق نخواهند شد. مردم ما می دانند همکاری با همسایگان اهمیت بالایی دارد.

رخدادهای چند روز گذشته عراق مایه تاسف است

سخنگوی دولت گفت: از هرگونه تنش در کشورهای همسایه متاثر می‌شویم. رخ دادهای چند روز گذشته عراق مایه تاسف است. در روزهایی که دولت ایران و عراق خود را برای بزرگ‌ترین رویداد مذهبی دنیا آماده می‌کردند، شاهد حوادث تلخی بودیم . دولت عراق اطمینان داده است که دخالتی نداشته در این امر و حضور بدخواهان در این میان بوده است. دولت و ملت عراق از بلوغ و آگاهی کافی برخوردار هستند. راه درست وحدت عراق حول مرجعیت شیعه است. جمهوری اسلامی همکاری خود را برای همراهی برادران عراقی اعلام می کند و هیچ شکلی از بدخواهی این رابطه را از بین نخواهد برد.

در کنار مردم ایستادن برای گذشتن از روزهای تحریم از برنامه های دولت است

وی گفت: در این دوره تاریخی مراقبت از زندگی روزمره مردم ، گسترش فضای اجتماعی، گسترش اشتغال و از همه مهم تر توسعه روستایی برنامه ای بوده است که در این سال‌ها دنبال کردیم. دموکراسی، پیگیری انتخابات آزاد و کمک به مقاومت داخل در کنار مردم ایستادن برای گذشتن از روزهای تحریم از برنامه های دولت است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید بیش از همیشه سیاست‌های معطوف به روستا را تدوین کرده است. دولت با گسترش حاشیه نشینی و امثال آن در روستاها رو به رو بود. در این دولت تحولات خوبی در خصوص زندگی روستاییان و عشایر پدید آمده است.

ربیعی با اشاره به تلاش های دولت برای گسترش زندگی روستایی از جنبه اقتصادی و توسعه خدمات بهداشت و درمان و آموزش، آی تی، ارتباطات و اطلاعات، افزایش رفاه و گسترش بیمه و تسهیلات و ایجاد اشتغال‌های خرد محلی در کنار دامداری و کشاورزی گفت: معتقد هستیم خدمت به روستا و فقر زدایی برنامه بلند مدتی است که باید تلاش بیش تری در راستای آن صورت بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 508502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟