دولت منتظر یک تصمیم مهم شورای نگهبان

به گزارش رکنا، حسینعلی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی تهیه کرده بودند و دولت نیز با این طرح موافق بود و این طرح چهارشنبه هفته گذشته در مجلس به تصویب نمایندگان رسید و از سوی ریاست مجلس به شورای نگهبان ارسال شد.

وی بیان کرد: طبق اطلاعاتی که ما روز گذشته گرفتیم، این مصوبه مجلس در دستور کار امروز شورای نگهبان قرار دارد، باید صبر کنیم و ببینیم که نظر شورای نگهبان در این خصوص چه خواهد بود. انشاءالله بعد از اینکه مصوبه به تایید شورای نگهبان رسید، درباره معرفی وزیر یا وزیران رئیس جمهوری تصمیم‌گیری می‌ کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری درخصوص معرفی وزیر یا وزیران نیز یادآور شد: از جهت حقوقی بین برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع که یک وزیر معرفی بشود یا ۲ وزیر، صحبت‌ها و اظهارنظرهایی صورت گرفته است.

امیری عنوان کرد: بنده نه به عنوان معاون رئیس جمهوری، بلکه به اعتقاد شخصی خودم به عنوان یک دانش‌آموخته حقوق، با توجه به اینکه ۲ شخصیت حقوقی جدید با مصوبه مجلس شورای اسلامی تولد پیدا کرده قاعدتا باید ۲ وزیر معرفی شود.

وی تصریح کرد: قانونگذار در صلاحیت وزارتخانه‌ها تغییراتی نیز ایجاد کرده که این هم دلیلی بر این است که به اعتقاد بنده باید ۲ وزیر معرفی شود ولی به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که نظر شورای نگهبان در این زمینه چه خواهد بود و رئیس جمهوری در این خصوص چه تصمیمی می‌گیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟