ترامپ، از وقوع کودتا در آمریکا خبر داد

به گزارش رکنا، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با واکنش به طرح استیضاح علیه او در کنگره در توییتر خود نوشت: " هر روز بیشتر و بیشتر متقاعد می شوم که آنچه اتفاق می افتد استیضاح نیست، بلکه یک کودتا است." ترامپ خاطرنشان کرد: " هدف این کودتا تلاش برای گرفتن قدرت مردم، رأی آنها، آزادی، حق داشتن اسلحه، دین، ارتش، دیوار در مرز است که "خدا چنین حقوق شهروندی را به آمریکایی ها داده است".

در تاریخ 25 سپتامبر ، مجلس نمایندگان روند استیضاح ترامپ را آغاز کرد. دلیل آن مکالمه تلفنی وی با ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین بود: اعضای حزب دموکرات می خواهند ثابت کنند که رئیس ایالات متحده بر همتای اوکراینی خود فشار آورده است تا وی را وادار به تحقیق در مورد پرونده فساد علیه جو بایدن و پسسرش نماید. لازم به ذکر است که بایدن قدرتمندترین ترین حریف ترامپ در انتخابات 2020 است.

در اول اکتبر، میچ مکانل، رئیس اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا، خاطرنشان کرد که مجلس عالی کنگره آمریکا در صورت رأی دادن به این موضوع در مجلس نمایندگان، مجبور است موضوع عزل ترامپ از سمت خود را مطرح کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 507288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟